מריו דרג'י: "יש לפעול לעצירת הידרדרות גוש האירו"

דרג'י, אשר ימונה ליו"ר ה-ECB בסוף השנה: "קובעי המדיניות חייבים להציע פתרונות ברורים למשבר" ■ לדבריו, "יכולת הפירעון של מדינות אירופה היא כבר לא משהו נרכש"

"משבר החוב של אירופה נכנס לשלב חדש, קובעי המדיניות חייבים לבוא עם פתרונות ברורים כדי למנוע את התפשטות המשבר למדינות נוספות. חייבים לפעול במיידית על מנת לעצור את היחלשות גוש האירו", כך אמר היום (ד') מריו דרג'י, אשר עתיד להתמנות למשרת נגיד הבנק המרכזי האירופי לקראת סוף השנה. דרג'י אמר הדברים בנאום שנשא ברומא.

דרג'י הסביר כי "המשבר נמצא כעת בשלב בו הוודאות הינה מרכיב קריטי להמשך ניהול כלכלת אירופה. מנהלי המשבר חייבים להגדיר בבהירות מהן המטרות הפוליטיות ומהי כמות המשאבים הזמינים - זה צעד הכרחי כדי להבטיח את יציבות אירופה והאירו".

"יכולת הפירעון של מדינות אירופה היא כבר לא משהו נרכש, כלכלה רווחית עם צמיחה גבוהה, תתאפשר רק עם תקציבים ריאלים", דברי דרג'י. "עלות האשראי היום משפרת את המציאות החדשה".

דרג'י אמר הדברים בכינוס השנתי של איגוד הבנקים באיטליה, אליו הגיע מריו לאחר שהאג"ח האיטלקי והמניות באיטליה צנחו בימים האחרונים ברקע החשש שאיטליה לא תצליח לרדד את החוב הלאומי.

החוב של איטליה הוא השני בגודלו באירופה בהיקף של 2.9 טריליון אירו, כאשר תשואת האג"ח של איטליה ל-10 שנים היא הגבוהה ביותר שנחזתה מאז 1997. כל אלה הגבירו את החשש בקרב המשקיעים, כי איטליה תהיה הקורבן הבא של המשבר באירופה.