הכלכלן הראשי של סאקסו בנק: "הזמן אוזל לאירופה"

"המתח החברתי באירופה מראה שנגמר הזמן", כותב סטין ג'ייקובסן מסאקסו בנק ■ "משבר נוסף עשוי ליצור הפלטפורמה לפיתרון המשבר" ■ עוד הוסיף כי "אירופה זקוקה לשר אוצר אחד"

"המתח החברתי העולה באירופה מראה לנו כי הזמן הולך ונגמר", כותב הכלכלן הראשי של סאקסו בנק, סטין ג'ייקובסן, על משבר החוב המחריף ביבשת. "תנו לי להסביר: אם ההוצאות שלך גבוהות מההכנסות שלך ואתה לא יכול ללוות כסף - אתה גמור, פיניטו", כותב ג'ייקובסן.

"יוון צריכה ללמוד את השיעור החשוב, כי ככל שאתה נמנע לאורך זמן מלהתמודד עם האמת, כך הסיכוי שחובותיך יאמירו גדלים". לדברי ג'ייקובסן, "משבר נוסף עשוי להיות מה שאירופה זקוקה לו, וליצור את הפלטפורמות הפוליטיות והכלכליות אשר יאפשרו פיתרון של המשבר".

עוד הוסיף ג'ייקובסן כי "הרעיון כי יום אחד הבוחרים של אירופה יתרוממו ויחבקו את רעיון האיחוד האירופי נמוג מהר. זה הזמן של האיחוד האירופי לקבל החלטות קריטיות, אם ברצונו לשרוד:" אירופה זקוקה לשר אוצר".

ג'ייקובסן אומר הדברים בצל החשש מהחרפת משבר החוב באירופה, מגלישתו מיוון לאיטליה - המחזיקה בחובות בהיקף 2.9 טריליון דולר מובילה תוכנית קיצוצים בהיקף 48 מיליארד אירו, במטרה לרדד החוב.