תתרחקו לי מהבקבוק

הכוונה של ח"כ דנון טובה, אבל אף אחד לא צריך להתערב באיך שאני מאכילה את ילדיי

אני רוצה להציע רעיון מבריק לחבר הכנסת דני דנון. למה להסתפק בחוק לעידוד הנקה שאושר על-ידי ועדת השרים לחקיקה, ולהכריח אימהות שרוצות להאכיל את התינוק שלהם בפורמולה, לחתום על טופס הסכמה בחדר הילודים כדי לקבל את הבקבוק המיוחל עם האבקה המומסת? מדובר בהליך מסורבל ומיותר.

יש ללכת צעד אחד קדימה, להרחיב את חוק החרם שכבר אושר בכנסת, ולהטיל חרם וקנסות על אימהות שאינן מניקות. מי שלא מניקה היא עוכרת ישראל, בדיוק כמו מי שמחרים התנחלויות. עד כדי כך אין גבול לאבסורד.

השימוש שעשה דנון בהנקה בכותרת החוק שלו היא גניבת דעת. אין שום קשר בין הנקה לבין תוכן החוק, אבל יש קשר בין השימוש בהנקה כדי לקדם אותו ולחבב אותו על הציבור, לפגיעה בדמוקרטיה.

לא בטוח שהשרים שהצביעו בעדו יודעים, אבל כוונת החוק החדש אינה לעודד נשים להאכיל את פרי בטנן בחלב אם, שנשמעת הומאנית לכאורה, אלא למנוע מיצרניות תחליפי החלב לעשות קידום מכירות דרך מחלקות היילודים בבתי-החולים, אליהן הן מחדירות את מוצריהן באמצעות מכרזים של מליונים מדי שנה - כסף גדול שחוזר אליהן בריבית.

סקרים הוכיחו כי יולדת שנחשפת לפורמולה מסוימת בבית-החולים, תמשיך להשתמש בה גם כשתצא ממנו. אגב, אם בדרך אפשר לפגוע בהחדרת תחליף החלב שמשיקה טבע בשיתוף-פעולה עם נוטרישה הבינלאומית, אז עוד יותר טוב.

אבל את דנון לא מעניינות דקויות סמנטיות כאלה. הוא רוצה לדבר על הנקה. אז בואו נדבר עליה. לא דנון ולא השרים המכובדים בממשלת ישראל שהצביעו בעד החוק, צריכים להתערב באיך אני בוחרת להאכיל את התינוקות שלי. אף אחד לא יכריח אותי להיניק, כמו שאני לא מתכוונת להכריח אף אחד מהם לאכול ברוקולי, בהנחה שהוא שונא את הירק.

גם ככה, מייד אחרי הלידה עוברות האימהות אינתיפאדה על-ידי הצוות הרפואי שלוחם בהן כדי שיניקו, כך שהחוק הזה הוא מיותר מראש. אין אמא אחת שמחליטה לתת לתינוק שלה תחליף חלב ולא יוצאת מבית-החולים עם תחושה שהיא פגעה באנושות, בביטחון המדינה והכי חשוב - בייעוד שלה כאם.

דני דנון החליט לתפוס את הגל הגבוה של עידוד ההנקה, כדי להעביר חוק שכוונתו אולי היתה טובה, אבל המסר שהוא מעביר פוגע בזכות הבסיסית לחירות ובחופש המחשבה והדעה של נשים.

אני לא הנקתי את אף אחד מ-3 ילדיי, וכולם, ברוך השם, גדלו לתפארת, כל אחד, אגב, על פורמולה אחרת, ולא זו שנחשפתי אליה בבית-החולים.

אז אם ח"כ דנון רוצה לשנות את האופן שבו מקבלים בתי-החולים כסף מיצרניות תחליפי חלב, שיבושם לו. אבל בבקשה, שישאיר את ההנקה בצד. היא לא עניינו.