מודי'ס העבירה את ארה"ב למעקב לקראת הורדת דירוג

ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה בשבועות הקרובים אם המחוקקים לא יעלו את תקרת החוב ■ "אפשרות סבירה שהמחוקקים לא יצליחו להגיע להסכמה"

ארצות-הברית עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה (AAA) בשבועות הקרובים במידה והמחוקקים לא יצליחו להגיע להסכמה בנוגע לתקרת החוב האמריקני - כך הודיעה היום (ד') סוכנות הדירוג מודי'ס.

מוד'יס היא החברה הראשונה מתוך שלושת חברות הדירוג הגדולות שהודיעה כי היא מכניסה את ארה"ב למעקב לקראת הורדה בדירוג. משמעות המהלך היא שמודי'ס קרובה מאוד להוריד את דירוגה של ארה"ב.

"אנו רואים אפשרות סבירה שהמחוקקים לא יצליחו להגיע להסכמה ולהעלות את תקרת החוב בזמן", נכתב בהצהרה של מודי'ס. "משמעות הדבר היא שארה"ב לא תוכל לעמוד בהתחייבויות משרד האוצר האמריקני".

לפי הערכות, להורדת דירוג לארה"ב עלולות להיות השלכות קטסטרופליות על השווקים בארה"ב ומסביב לעולם, כמו כן, תשואות האג"ח האמריקני יעלו באופן משמעותי.

סכנת הורדת הדירוג לאג"ח האמריקני - הנכס שנחשב לבטוח ביותר בעולם - החלה לאחרונה כאמור לאור המחלוקות בין הרפובליקנים והדמוקרטים שלא מצליחים להגיע להסכמה בנוגע להעלאת תקרת החוב שעומדת על 14.3 טריליון דולר. נציין כי לאחרונה הצהיר נשיא ארה"ב ברק אובמה כי הוא ייפגש כל יום עם שני הצדדים במטרה להגיע להסדר בזמן.

נזכיר כי באפריל סוכנות הדירוג S&P גם כן התייחסה הודיעה כי לאג"ח האמריקני תחזית דירוג שלילית.