נוקד נגד שמחון: כן לפיקוח על חלב, לא להורדת מחיר מטרה

שרת החקלאות יוצאת נגד שר התמ"ת: "מי שהשמירה על הצרכנים היא בראש מעייניו לא יכול להתנגד לשימוש בכלי הפיקוח ולחזרה לפיקוח על גבינה לבנה ומוצרי חלב בסיסיים נוספים"

שרת החקלאות אורית נוקד הגיבה הערב (ה') לדבריו של שר התמ"ת שלום שמחון היום ולפתרונות המוצעים לעליית מחירי מוצרי החלב: "הורדת מחיר המטרה המוצעת על-ידי משרדי התמ"ת והאוצר תהווה בכייה לדורות, תפגע אנושות בתעשיית חלב מפוארת ובהתיישבות הפזורה בגליל ובנגב - ובעיקר לא תשפיע על המחיר לצרכן".

לדברי נוקד, "המחיר לצרכן נופח בשנים האחרונות בעשרות אחוזים על-ידי המחלבות ורשתות השיווק - בעוד שמחיר המטרה המפוקח עלה באחוזים בודדים בלבד, בהתאם לעליית מחירי התשומות, וזאת ללא עלייה ברווחיות המגדל".

נוקד הוסיפה כי "ההתמקדות ברפתנים מחטיאה את הסיפור האמיתי וחוטאת למטרה של הורדת מחירי המזון ומציאת פתרון למציאות הצרכנית הקשה שהתפתחה בישראל. הטלת פיקוח הוכחה ככלי ששומר על הצרכנים, ומי שהשמירה על הצרכנים היא בראש מעייניו לא יכול להתנגד לשימוש בכלי הפיקוח ולחזרה לפיקוח על גבינה לבנה ומוצרי חלב בסיסיים נוספים".

לסיכום דבריה אמרה נוקד כי היא "מאמינה שראש הממשלה בנימין נתניהו יגלה אחריות והבנה ושיהיה ניתן להגיע למציאת פתרון ממשי ומערכתי לטובת הצרכנים בישראל".

מוקדם יותר היום, נזכיר, שר התמ"ת שלום שמחון הבטיח להוזיל את מוצרי החלב ב-10% ולייצר תחרות בשוק שתוביל לדבריו להוזלה נוספת של המחירים, בשיעור של 10% תוך 3 שנים.

שמחון אמר כי הוא מתכוון לטפל "בשורה ארוכה של גורמים בשרשרת הייצור - כולל במחיר המטרה של החלב, הוזלה משמעותית במחיר החלב הגולמי שהמחלבות מקבלות, והחקלאים יצטרכו לתת את חלקם".

שמחון שלל את פתרון הכנסת מוצרי החלב לפיקוח מחירים גורף ואמר: "יש מקום לפיקוח רגולטורי ולא פיקוח על מוצרים, כדי לא ליצור מצב שהמדפים יהיו דלים כמו במזרח אירופה".