סופי: אושרה תוכנית הצנע האיטלקית בהיקף 70 מיליארד א'

לאחר שאושרה אתמול על ידי הסנאט, אישר היום הפרלמנט האיטלקי את התוכנית שצפויה להוביל לאיזון התקציב הממשלתי עד שנת 2014 ■ ברלוסקוני: "פעלנו למען העם האיטלקי"

אנחת רווחה בשווקים הגלובליים: תוכנית הצנע הממשלתית של ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אושרה היום (ו') סופית בפרלמנט האיטלקי - תוך שהוא פותחת את הדלת לאפשרות לאיזון התקציב הממשלתי עד שנת 2014, בכלכלה השביעית בגודלה בעולם.

אישור תוכנית הצנע, בהיקף של 70 מיליארד אירו (99 מיליארד דולר), אשר אושרה אתמול על ידי הסנאט האיטלקי - צפוי להרגיע את חששות המשקיעים בשווקים הגלובליים מפני הידרדרותה של איטליה, הכלכלה השלישית בהיקף שוק האג"ח שלה בעולם, לידי משבר חוב.

הפרלמנט האיטלקי אישר את התוכנית ברוב של 314 חברים בעד, לעומת 280 חברים נגד - כאשר ברלוסקוני עצמו הוביל את מסע השכנועים לאישור התוכנית: "פעלנו למען האינטרס של העם האיטלקי", אמר ראש הממשלה לקראת ההצבעה. "אני אשמח להעניק לו את מה שהובטח לו, הורדת מיסים, אבל אנחנו נמצאים בזמנים קשים וכעת פעולה כזו אינה אפשרית".

תוכנית הצנע הממשלתית עוברת בפרלמנט ומרגיעה את החשש מהתרחבות משבר החוב, לאחר ימים של טלטלות עזות בשווקים הגלובליים - בצל החשש המדובר. נציין כי במהלך השבוע החולף נרגע הסנטימנט בשווקים מעט לאחר הנפקת אג"ח מוצלחת באיטליה, בהיקף של 6.75 מיליארד אירו - כאשר ככל הנראה גם הבנק המרכזי האירופי התערב בשוק וביצע רכישות.

תוכנית הצנע המדוברת כוללת הארכת הקפאת השכר לעובדים במגזר הציבורי, הפחתת מימון מהמדינה לרשויות מקומיות ולמשרדים ממשלתיים, ועלייה מתוכננת בגיל הפנסיה באיטליה. באם הדברים יפעלו בהתאם למתוכנן, צפוייה תוכנית הצנע להוביל לאיזון התקציב הממשלתי באיטליה ולביטול הגירעון בהיקף 2.9 טריליון אירו עד שנת 2014, וכן להוביל לקוצץ בהוצאות של 50 מיליארד אירו בשנים 2013 ו-2014.