ביו-סל למשקיעים: לא נתפרק ולא נחלק את מניות פרוטליקס

דירקטוריון ביו סל, המחזיקה בכ-17% בפרוטליקס, מעדכנת את המשקיעים שהחליטה לא להיענות לדרישתם לפירוק מרצון או לחלק ההחזקה בפרוטליקס כדיבידנד בעין

חברת ביו-סל ,המחזיקה בכ-17% במניות פרוטליקס , הודיעה היום (א') לבורסה, כי היא בחנה בישיבתה האחרונה את ההחזקה שלה בפרוטליקס, ובין השאר דנה בפירוקה מרצון של ביו-סל, או חלוקת החזקות החברה בפרוטליקס כדיבידנד בעין.

דירקטוריון ביו-סל שקל מגוון שיקולים באשר להחזקה בפרוטליקס, והחליט כי בשלב זה היא לא תחולק כדיבידנד בעין וכן לא תפורק, כי "האינטרס של ביו-סל ושל בעלי המניות שלה הוא המשך ההחזקה בפרוטליקס".

על דירקטוריון ביו-סל הופעל לחץ רב ממשקיעיה שדרשו לפירוקה או לשינוי מהותי באופן התנהלותה. מלבד ההחזקה במניות פרוטליקס, לביו-סל אין היום פעילות. המשקיעים טוענים כי אין כל הצדקה להשקיע היום בביו-סל כאשר ניתן להשקיע ישירות בפרוטליקס. עוד הם אומרים כי אין הצדקה למשכורות המשולמות להנהלת ביו-סל.

הנהלת ביו-סל מעדכנת למעשה את המשקיעים - ששמעה את דרישתם, דנה בה לעומק, והחליטו נכון להיום שלא להיענות לה. הדירקטוריון הגיע למסקנה כי חלוקה של ההחזקה בפרוטליקס או פירוקה של ביו-סל לא כדאי כלכלית, היות וזה יכול להביא לפגיעה משמעותית בשווי של ההחזקות, וכן כי חלק מהפוטנציאל הגלום בהחזקה בפרוטליקס הוא מהשבחה עתידית.

בנוסף, בביו-סל חוששים כי המהלכים עלולים לגרום להעלי המניות לאבד כליל את שיקול דעתם בנוגע לרכישה או מכירה של מניות ביו-סל עד להשלמת המהלך, באופן שההחזקה בפרוטליקס לא תהיה נזילה עד לסופו - מה שעלול לקחת מזן רב. כן חוששים בביו-סל , מפגיעה במיצובה כמובילה בתחום מדעי החיים וביכולת להשקיע במיזמים רפואיים חדשים לצורך הרחבת פעילותה.

פרוטליקס, שבניהולו של דוד אביעזר, ספגה לפני מספר חודשים מכה כאשר ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) סירבה לאשר את תרופת ה-Uplyso שלה לטיפול במחלת הגושה. החברה מפתחת תרופות ביולוגיות המופקות בתוך תאי צמח והיא אחת החלוצות בטכנולוגיה זו. הטכנולוגיה הייחודית שלה מאפשרת לה להתחרות בתרופות על בסיס חלבונים, מבלי להפר את הפטנטים שלהן. לפרוטליקס הסכם שיווק לתרופה לגושה עם ענקית התרופות פייזר. בנוסף היא מפתחת באופן עצמאי תרופות נוספות - למחלת פברי ולדלקת מפרקים שגרונית.