התרגיל של שמחון: הקדים את הפגישה עם נציגי הרפתנים

רפתנים רבים מהפריפריה זועמים על כך שלא יצליחו להגיע לפגישה ■ בתוך כך, מובילי חרם הקוטג' פנו היום לרפתנים ולחקלאים והציעו להם שלא לספק חלב ליצרניות: "הציבור יתמוך בכם"

שר התמ"ת, שלום שמחון, ייכנס בדקות הקרובות פגישה עם נציגי הרפתנים בניסיון לרכך את הביקורת החריפה שהם משמיעים נגדו בימים האחרונים, וזאת לאור עמדת השר ולפיה יש להפחית את מחיר המטרה (מחיר החלב הגולמי).

הפגישה, שתוכננה לשעה 15:00, הוקדמה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הקדים גם הוא את הדיון בנושא המלצות הוועדה לבחינת משק החלב. רפתנים רבים מהפריפריה זועמים על כך שלא יצליחו להגיע לפגישה.

"עשו לנו כנראה תרגיל. הקדימו את ישיבת הממשלה, והפגישה עם שמחון הוקדמה, ולכן רק בודדים מתוכנו יצליחו להגיע לפגישה עם שמחון. החקלאים מהפריפריה לא יספיקו להגיע", אומר ל"גלובס" עוזי דובלין , רפתן ממושב רמת-צבי.

לדבריו, "שמחון חייב לפרק את הרימון הזה. זו פצצה שהוטלה עלינו בהפתעה בלתי רגילה. אין לנו יד ורגל בכל העלאת המחירים שמתרחשת כאן מאז 2008. כל הסיפור הוא הרצון של תנובה, הרשתות והמחלבות האחרות להתעשר על גב האזרחים ומטייקונים בינוניים להפוך לטייקוניים ענקיים.

"אנחנו מקבלים מחיר מפוקח מזה עשרות שנים, והוא בסך-הכול תחשיב ההוצאות פלוס שכר עבודה ממוצע במשק. אין רפתן אחד עשיר או מיליונר. אנחנו לא גרים בקיסריה אלא בפריפריה - בעמקים, ברמת-הגולן, בגבול הצפון ובעוטף עזה. שלום הוא המנהיג הבלתי מעורער של החקלאות ב-20 השנים האחרונות, והוא חייב לשכב על הרימון הזה".

"אל תספקו חלב ליצרניות"

בתוך כך, מובילי חרם הקוטג' פנו היום (א') בפנייה ישירה לרפתנים ולחקלאים ואף הציעו להם שלא לספק חלב ליצרניות.

"אין ספק שאם תבחרו אתם באי-אספקת חלב למחלבות שחולבות את כולנו, או אם תחליטו אתם להשבית את העברת הפירות והירקות לרשתות הגובות עליהם פער תיווך של מאות אחוזים - הציבור הישראלי, שמוכיח בגרות צרכנית, יתמוך בכם במאבק הצודק למען תשלום הוגן לחקלאי ומחירי מזון הוגנים לציבור", אומרים מובילי החרם.

לדברי מנהיג החרם, איציק אלרוב, "כל יצרניות החלב מנסות להסית מהן את האש לעבר הרפתנים. החקלאים והרפתנים תומכים במאבק שלנו, ומה שאנחנו רוצים זה צעדים מעשיים".