הטיפ היומי: מניה "כבדה" שעשויה לנסוק עד 93%

מורגן סטנלי ממליץ לקנות את מניית יצרנית האלומיניום אלקואה ומצמיד לה מחיר יעד של 30 דולר

אלקואה היא היצרנית המובילה בעולם של אלומיניום ואלומיניום מעובד, וכן כורת הבוקסיט (מינרל) והאלומינה (תחמוצת האלומיניום) הגדולה בעולם. נכון לסוף 2010, אלומיניום ואלומינה שיקפו כ-80% מהכנסות החברה. במוצרי החברה נעשה שימוש גלובלי עבור תעשיות החלל, תחבורה אווירית ויבשתית, הבנייה, האחסון והאריזה ועוד.

תוצאות החברה לרבעון השני היכו את תחזיותינו. הרווח הנקי למניה היה 0.32 דולר, כפי שצפינו, אך ההכנסות בסך 6.6 מיליארד דולר עקפו ב-3% את תחזיתנו. הרווחים באלומיניה, מוצרים מעורגלים ומוצרים הנדסיים, היו גבוהים משצפינו ב-39%, 13% ו-11%, בהתאמה.

מחירי האלומיניום נתמכים היטב ברמתם הנוכחית, בהתבסס על מחירי האנרגיה, המטבעות והגידול בביקושים. עניין חיובי אחר הוא מעבר מכירות האלומינה לתמחור על בסיס מחירי הספוט, הגבוהים ב-12% מהמחירים בהם נקבה החברה ב-2010.

אנו רואים באלקואה מהלך דפנסיבי מועדף בסביבת מאקרו מסוכנת, מאחר שכ-50% מרווחי החברה מגיעים ממוצרי קצה, שיהוו זרז לצמיחה במחצית השנייה של השנה; הביקוש לאלומיניום שימשיך להיות גדול מההיצע; ובשל מעבר לחוזים על בסיס ספוט באלומינה.

המלצתנו למניית אלקואה היא "קנייה" במחיר יעד של 22 דולר, המניח תרחיש של התייצבות במחירי האלומיניום ושיפור בביקוש מצד שוקי מפתח, בהנחת צמיחה של 4.2% בתמ"ג העולמי ב-2011. מחיר היעד בתרחיש השורי הוא 30 דולר, ומניח תמ"ג עולמי גבוה מהצפוי של 4.8% שימשיך להעלות את מחיר האלומיניום. האפסייד במחיר המניה לכל אחד מהתרחישים הוא 42% ו-93%, בהתאמה.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר של מורגן סטנלי