מדטכניקה מוכרת 5% בפוקרד לפי שווי 140 מ' ש'

רוכשת הנתח בתמורה ל-7 מ' ש' היא חברת אלרון ■ בפוקרד הושקעו עד היום 146 מ' ש' ■ בעסקה אחרת שלא מומשה היא תומחרה בשווי של 192 מ' ש'

חברת מדטכניקה מוכרת 5% מחברת פוקרד תמורת 7 מיליון שקל בעסקה המשקפת לפוקרד שווי של 140 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי הרוכשת היא חברת ההשקעות הבורסאית אלרון , הנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 560 מיליון שקל. מדטכניקה נסחרת לפי שווי שוק של 330 מיליון שקל.

משה בן שאול, בעל השליטה באילקס, שהיא בעלת השליטה במדטכניקה, לא הגיב לידיעה.

העסקה כפופה לאי-מימוש זכות הסירוב שניתנה לבעלי מניות אחרים בפוקרד לרכוש את מניות החברה. אם אכן תמומש העסקה, תחזיק אלרון ב-42% מהחברה, לצד קרן הון הסיכון ויטהלייף ונפתלי השקעות.

העסקה נראית מפתיעה

פוקרד היא חברת דיאגנוסטיקה שפיתחה שיטה לבדיקה מהירה של נוכחות חיידקים בהפרשות (שתן או דם).

השיטה המקובלת כיום היא גידול תרבית של החיידק, תהליך שאורך 24-48 שעות. יונתן גרפונקל, מנכ"ל החברה, וגל אינגבר הקימו את פוקרד בשנת 2004.

פוקרד נחשבת לאחת החברות המבטיחות בפורטפוליו של ויטהלייף ואלרון. מדטכניקה השקיעה בה רק 1.3 מיליון דולר (4.43 מיליון שקל), כך שהיא מרוויחה על השקעתה 62%. עם זאת, כלל ההשקעה בפוקרד עד כה על-ידי כל בעלי מניותיה הוא 43 מיליון דולר (146 מיליון שקל), כך שהשווי הנובע מן העסקה נמוך יחסית ואינו משקף לכלל בעלי מניות עליית ערך בחברה.

ל"גלובס" נודע כי לפני שנה עילדב, בעלת השליטה במדטכניקה דאז, סירבה להצעה למכירת חלקה בפוקרד לפי שווי של 192 מיליון שקל.

ההחלטה של מדטכניקה למכור כעת את חלקה בפוקרד עשויה להיראות מפתיעה בגלל הרווח הנמוך, וכן משום שפעילותה של פוקרד נראית סינרגטית לפעילותה של אילקס, המתמחה גם היא באבחון מחלות זיהומיות בהפרשות.

הסבר אפשרי הוא שפוקרד היא אחזקת מיעוט עבור מדטכניקה, וחלקה בה הלך ופחת לאורך השנים. כמו-כן, ייתכן כי אילקס מנצלת הזדמנות למכור את אחזקות מדטכניקה בפוקרד, כדי שההכנסה תתרום למימון רכישת מדטכניקה. נזכיר כי עסקה זו הושלמה במרץ 2011 וכללה הלוואה בנקאית בהיקף של 205 מיליון שקל.

בנוסף, לא בטוח עד כמה מדטכניקה, חברה העוסקת בשיווק ציוד רפואי, מעוניינת בימים אלה לנהל סטארט-אפים, אשר דורשים השקעה בפיתוח ואינם תורמים לשורה התחתונה.