הצעת קרן נוי לרכישת האופציה של המדינה בכביש 6 - בטווח המחירים של המדינה

בשוק התשתיות טענו כי הצעתה של קרן נוי והגופים המוסדיים שנלוו לה גבוהה מדי וכי כתוצאה מכך לא תצליח הקרן לספק למשקיעים תשואה בשיעור 12%-15%, כפי שהתחייבה בתשקיף הגיוס שלה

הצעתה הזוכה של קרן נוי לרכוש את האופציה של המדינה בכביש חוצה ישראל ב-1.4 מיליארד שקל נמצאת בתוך טווח המחירים של הערכת השווי של הזכויות שהכינה למדינה חברת גלרם יועצים, כך נודע ל"גלובס".

בשוק התשתיות טענו כי הצעתה של קרן נוי והגופים המוסדיים שנלוו לה גבוהה מדי וכי כתוצאה מכך לא תצליח הקרן לספק למשקיעים תשואה בשיעור 12%-15%, כפי שהתחייבה בתשקיף הגיוס שלה. בקרן נוי טענו בתגובה כי המחיר שהוצע נקבע על-פי ההתחייבויות ומתבסס על מודלים פנימיים של הקרן.

כעת מתברר שמדובר במחיר ריאלי גם לפי אחת מהערכות השווי שהזמינה המדינה לקראת פרסום המכרז: הערכת השווי של גלרם העריכה את הזכויות בכביש בטווח מחירים של עד כ-1.4 מיליארד שקל. לצד ההערכה של גלרם הזמינה המדינה הערכה מעודכנת של חברת הייעוץ BDO שנקבה בטווח מחירים נמוך בכ-15% מזה של גלרם. מחיר המינימום שפרסמה המדינה במכרז שעמד על 1.05 מיליארד שקל נקבע כממוצע של שתי הערכות השווי.

גיל ליידנר, מבעלי גלרם יועצים, אמר ל"גלובס" כי הוא מקווה שהמדינה תפיק לקחים מהצלחת המכרז. לדבריו "המחיר מבטא את הצימאון שיש היום במערכת הפיננסית המוסדית לפרויקטי תשתית בשלים ולדעתי שולחת למדינה מסר מעודד לגבי מכרזי תשתית עתידיים. כדאי להפיק לקחים לא רק מכישלונות אלא גם מהצלחות".