משק החשמל במשבר - ואין מחליף ליו"ר רשות החשמל

הסיבה לאי מינויו של יו"ר חדש לרשות החשמל: במשרד האוצר לא הצליחו עדיין למנות נציג מטעמם לוועדת האיתור

מחירי החשמל מזנקים, משק החשמל במשבר אבל רשות החשמל תישאר ללא יושב ראש, משום שבאוצר לא הצליחו עדיין למנות נציג מטעמם לוועדת האיתור, שאמורה להמליץ על היו"ר הבא. הוועדה טרם התכנסה אף שכהונתו של שפירה מסתיימת בעוד שישה שבועות.

ב-29 במארס הודיע יו"ר הרשות הנוכחי, אמנון שפירה, על פרישתו מהתפקיד. הודעתו באה במסגרת סיכום עם מזכיר הממשלה צבי האוזר, לאחר שבמשך יותר משנה התנהל נגד שפירה הליך הדחה ביוזמת שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו. הסיכום שהושג עם האוזר מנע ברגע האחרון הצבעה בממשלה על הדחתו של שפירה.

על-פי הסיכום הודיע שפירה כי יפרוש מתפקידו ב-1 בספטמבר לכל המאוחר, והסכים להקדים את פרישתו עד 1 ביולי, לכל המוקדם, אם יימצא לו עד אז מחליף.

ואולם מתברר כאמור כי וועדת האיתור שאמורה להמליץ לשרי האוצר והתשתיות על מחליפו של שפירה עדיין לא התכנסה. הסיבה לכך היא כי בוועדה חסר נציג ציבור מטעם משרד האוצר. ל"גלובס" נודע כי באוצר בדקו מספר מועמדים לתפקיד חבר בוועדת האיתור, אך הם נפסלו מסיבות שונות. אם לא יימצא מחליף לשפירה עד 1 בספטמבר, יוכל שר התשתיות למנות ממלא מקום לתפקיד.

מהאוצר נמסר כי אותרה מועמדת לתפקיד חברה בוועדת האיתור, וחברותה בוועדה נמצאת בהליכי אישור. ממשרד התשתיות נמסר בתגובה: "נציגי משרד התשתיות לוועדת האיתור מונו לפני שבועות רבים".