אובמה תומך בתוכנית קיצוצים בסך 3.7 טריליון דולר

לטענת הנשיא לתוכנית יש פוטנציאל להסכמה רחבה בבית המחוקקים ■ התוכנית כוללת העלאה במסים וקיצוצים של 500 מיליארד דולר בתוכנית הבריאות

יש אור בקצה המנהרה? הנשיא ברק אובמה הביע תמיכה הערב (ג') בתוכנית קיצוצים בשווי 3.7 טריליון דולר, שלטענתו יכולה להיות עליה הסכמה רחבה בבית המחוקקים.

אובמה הוסיף פעם נוספת כי הוא מתנגד לתוכנית הרפובליקנית שצפויה לעלות היום להצבעה בבית המחוקקים במסגרתה תעלה תקרת החוב ב-2.4 טריליון דולר. עוד ציין הנשיא כי במהלך סוף השבוע נרשמה "התקדמות מסויימת" בשיחות בין הרפובליקנים לדמוקרטים.

בתקשורת האמריקנית מדווחים כי כבר 100 חברי סנאט שמעו הסבר מקיף על ההצעה המדוברת שגובשה על-ידי קבוצה של שישה מחוקקים שעבדו עליה חודשים רבים.

לפי ההצעה, מעל טריליון דולר יבואו מהעלאת מסים ויהיו גם קיצוצים של כ-500 מיליארד דולר במהלך העשור הקרוב בתוכנית הבריאות אותה קידם אובמה נמרצות במהלך כהונתו. "התגובות לתוכנית טובות מאוד", אמר יו"ר ועדת התקציב, קנת קונרד.

בנוסף, התוכנית כוללת רפורמה במסים הכוללת 3 מדרגות מס: הראשונה 8%-12%, לאחר מכן 14%-22% והמדרגה השלישית של 23%-29%. אופן המיסוי החדש יחליף את השיטה הנוכחית בה יש 6 מדרגות מס שנעות בין 10% ל-35%.

נזכיר כי הרפובליקנים והדמוקרטים מנסים להגיע כבר זמן רב על הסכמה לקצץ בהוצאות הממשלה ולהעלות את תקרת החוב האמריקני שעומד על 14.3 טריליון דולר אך ללא הצלחה.