לקראת דוח נוקיה: המכירות צפויות לצנוח בכ-9 מיליארד ד'

על פי סקר בלומברג: נוקיה צפויה לדווח על הפסד נקי של 69 מיליון דולר ברבעון השני ■ "מניית החברה בירידה ותזרים המזומנים מדאיג - אין דבר שהמשקיעים יכולים להישען עליו"

יצרנית הטלפונים הניידים הגדולה נוקיה , תפרסם היום (ד') את דוחותיה לרבעון השני ועל פי ההערכות בשוק צפויה החברה לרשום ירידה חדה בהכנסותיה. על פי אומדן ממוצע של 29 אנליסטים שבוצע על ידי בלומברג, החברה עתידה לדווח על ירידה במכירות של כ-14%, עם היקף מכירות של כ-96 מיליון טלפונים ניידים.

על פי הסקר, צפויה נוקיה לדווח על הפסד נקי של 68 מיליון דולר ברבעון השני. להערכתם, הכנסות החברה יצנחו ב-7.3% ל-927 מיליארד אירו, בעוד מחיר המכירה הממוצע למוצר יחיד צפוי לרדת בכ-5.7% ל-57.5 אירו.

התחזיות לרבעון השלישי מנבאות לנוקיה הפסד שעשוי להגיע ל-129 מיליון אירו. "נוקיה צפויה למכור כ-90 מיליון מכשירים ברבעון זה", אמר אנדי פרקינס, אנליסט ב-Societe Generale מלונדון.

"מכירות החברה נמצאות בירידה חדה, כך שלתזרים המזומנים של נוקיה מגמה מדאיגה בכל הקשור לתשלומי דיבידנדים. למעשה, אין שום דבר שהמשקיעים יכולים להישען עליו", אמר מאטס נייסטרום, אנליסט ב-SEB Enskilda, אשר ממליץ למכור את מניות החברה.

מנייתה של נוקיה רשמה ירידה של 50% בשנה החולפת, תחת ניהולו של המנכ"ל סטפן אלופ. על פי דיווחי החברה, נתח השוק של החברה בשוק הסמארטפונים ירד ל-26% ברבעון הראשון בשנת 2011, לעומת 41% ברבעון השני אשתקד.