חח"י מכינה תוכנית פרישה מוקדמת לכ-1,500 עובדים

ועד העובדים של חח"י שוכר את ירום אריאב, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, כיועץ - ומתכוון לבקש לכך מימון מהחברה ■ חח"י בתגובה: "נדון בנושא ההתייעלות. טרם גובשה תוכנית מוסכמת"

מנכ"ל האוצר לשעבר, ירום אריאב, ייתן ייעוץ לוועד עובדי חברת החשמל במשא-ומתן על השינוי המבני בחברה. ל"גלובס" נודע כי בכוונת יו"ר המזכירות הארצית של הוועד, מיקו צרפתי, לשכור את שירותיהם של אריאב ושל בנק צרפתי המתמחה בתשתיות, לצורך ייעוץ בנושא האיתנות הפיננסית של חברת החשמל. צרפתי יבקש כי העסקתם של היועצים, הנאמדת בעשרות אלפי דולרים לחודש, תמומן על-ידי החברה. בעבר הועלה גם שמו של מנכ"ל החברה הקודם, עמוס לסקר, כמועמד אפשרי למשרת ייעוץ לוועד. לסקר נחשב למיודד עם צרפתי.

המו"מ בין המדינה לעובדי חברת החשמל על השינוי המבני צובר לאחרונה תנופה, ובתחילת השבוע הבא תיערך פגישה בין נציגי הצדדים למשא-ומתן: האוצר, רשות החברות הממשלתיות, הנהלת חברת החשמל, ההסתדרות וראשי וועד העובדים. לאחר שלפני שנה הושגה הסכמה על הוצאת תחנות כוח מבעלות החברה, הושגה התקדמות בנושא הוצאת יחידת ניהול המערכת מחוץ לחברה, אך המו"מ בנושא זה הופסק לבקשת צרפתי, שביקש לעבור לדון בהתייעלות ובאיתנותה הפיננסית של החברה.

ל"גלובס" נודע כי בישיבה הקרובה יידון נושא ההתייעלות, שבמסגרתה צפויה פרישתם של כ-1,500 עובדים. במסגרת זו הכינה מינהלת השינוי המבני בחברת החשמל, בראשותו של אמיר ליבנה, תוכנית התייעלות חדשה בשם "תנופת אור" המאמצת את עקרונות תוכנית מצפן, שניסה לסקר לקדם ללא הצלחה. בין היתר מדובר בפרישה מוקדמת של כ-20% מעובדי החברה, מרביתם בגילי 55 עד 62, הנהגת גמישות ניהולית שתאפשר להנהלת החברה לפטר עובדים ללא צורך באישור הוועדים, הקטנת מספר המחוזות מ-5 ל-3 וביטול אגפים.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "במסגרת דיוני השינוי המבני עם נציגי המדינה, עם ההסתדרות ועם ארגון העובדים, סוכם לדון בין היתר בנושא ההתייעלות בחברה. טרם גובשה תוכנית מוסכמת בנושא. לכשיגובש מתווה שכזה, יהיה זה רק לאחר הידיינות וסיכום עם ארגון העובדים. עד אז אין בכוונתנו לדון בכך מעל דפי העיתון".