הושק מנוע חיפוש חברתי לעסקים ראשון מסוגו בעולם

בנוסף לגולשים מהשורה שמדרגים את העסקים, כאן גם הקולגות, לקוחות וספקים יכולים לדרג ולהם משקל רב יותר בתוצאות הצבעתם

חיפוש עסקים באינטרנט, יכול להיות מייגע ואף לא רלוונטי. בעלי מקצועות חופשיים, פועלים למעשה ללא כל פיקוח או דרוג חיצוני והבחירה בהם נעשית בעיקר על סמך חיפוש בגוגל, שהוא מקור מידע מצוין לכשעצמו, אך אם אתם מחפשים עסק מסוים בעל איכות שרות גבוהה, מנועי החיפוש המוכרים לא יידעו להציג אותם לפי דירוג האיכות.

בחירת איש מקצוע, אינה אמורה להיות הימור כלכלי עם מקדם סיכון גבוה, אז איך בעצם ניתן לוודא מראש את איכותו של בעל מקצוע או ספק שירותים?!

חברת סטארט-אפ ישראלית, מציעה שירות חדש בתחום מנועי החיפוש לעסקים, טופרוטה, ( www.toprota.co.il), המספק בחינם, רשימות של אלפי בעלי מקצוע שהומלצו ע"י קולגות, ספקים ולקוחות, כאשר החידוש הוא: שבנוסף לגולשים מהשורה שמדרגים את העסקים, כאן גם הקולגות, לקוחות וספקים יכולים לדרג ולהם משקל רב יותר בתוצאות הצבעתם, שכן הם אלו אשר באים עם העסקים במגע תדיר יותר.

תוצאות החיפוש ישוקללו לפי זהות המפרגן: הלקוחות, הספקים, הקולגות מהתחום של החברה המבוקשת, או לפי דירוג משוקלל.

משה ברזילי, שותף במיזם של TOPROTA: "ישנם עסקים שנחשבים לטובים ואיכותיים בתחומם, אבל הולכים לאיבוד בעולם הענק הזה של גוגל, בגלל שהם לא משתתפים במשחק הזה שנקרא "קידום ממומן". לגולש בגוגל אין דרך לדעת מה איכות העסקים בתוצאות שאליהן הגיע. מנוע החיפוש שבנינו, הוא שירות חינמי באינטרנט, המאפשר לגולשים להקליד תחום עיסוק מבוקש, למשל "צלם", ולקבל את רשימת בעלי העסקים שקיבלו את כמות הפרגונים הגדולה ביותר ע"י הקולגות, בעלי מקצוע בענף, ספקים, לקוחות או לפי דירוג משוקלל. לייק של גולש הוא הרבה פחות משמעותי מפרגון של קולגה או של לקוח, והמנוע יודע לזהות בדיוק את זהות הגולש וחשיבותו ביחס לעסק המדורג, עפ"י הפרטים שמילא בהרשמה, ועפ"י הדרך בה הגיע למנוע החיפוש".