מניית טבע - בעלת הכי הרבה המלצות "קנייה"

סקר: טבע קיבלה הכי הרבה המלצות "קנייה" לעומת השאר חברות התרופות למרות ירידה של 9.6% במניה ב-6 החודשים האחרונים

אנליסטים מאמינים בטבע : מניית ענקית התרופות הישראלית אמנם רשמה את הביצועים הגרועים ביותר השנה מבין חברות התרופות, אך בכל זאת קיבלה את המספר הגדול ביותר של המלצות "קנייה" מאנליסטים, כך פורסם בסוכנות הידיעות "בלומברג".

טבע, שמרשם התרופות שלה ירד ב-8.4% ב-2011 בארה"ב, מחפשת לפי הערכות מקור הכנסה חדש לאור התחרות הגנרית שצפויה לקופקסון ואף ביצעה מספר רכישות בשנים האחרונות, בין היתר רציופארם.

"טבע נמצאת תחת לחץ בתקופה האחרונה, אבל מדובר במציאה כשהיא נסחרת בפחות מ-50 דולר", אמר גדי בייר, מנהל כספים בראיון טלפוני מפנסילבניה. "במחיר הזה, עלייה היא האופציה היחידה".

לפי סקר שנערך ב"בלומברג", 80% מהאנליסטים נתנו למניית טבע המלצת "קנייה", 74% נתנו את אותה ההמלצה לחברת נוורטיס ו-63% המצילו לקנות את מניית סנופי. בתוך כך, הירידה של מניית טבע השנה הייתה המשמעותית ביותר מתוך 117 חברות התרופות ששווי השוק שלהן מעל 10 מיליארד דולר.

הקופקסון, התרופה של טבע לטרשת נפוצה, מהווה 22% מהכנסותיה ברבעון האחרון, בעוד חברות תרופות אחרות מנסות לפתח ולשווק גירסה גנרית שלה, טבע נמצאת בהליכים משפטיים במטרה למנוע זאת. "הסיבה העיקרית לביצועים המאכזבים של טבע היא הקופקסון, בגלל החששות מהגרסה הגנרית", אמר גדי בוק, אנליסט מחברת Buckingham Research.

בחצי השנה האחרונה נפלה מניית טבע בוול סטריט ב-9.6% ובשנה האחרונה נפלה ב-11.5%. ביום רביעי השבוע תפרסם טבע את דוחותיה לרבעון השני של 2011. לפי הערכות בשוק, טבע תדווח על רווח של 1.09 דולר למניה לעומת 1.08 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.