המתלוננת נגד שטראוס-קאהן נחשפת: "אני רוצה צדק"

החדרנית במלון "סופיטל" בניו-יורק, נאפיסאטו דיאלו, התראיינה לרשת ABC ולמגזין "ניוזוויק": "למעני, אני צריכה לספר את האמת" ■ ההגנה: "זה קרקס בלתי ראוי"

החדרנית במלון "סופיטל" בניו-יורק, שמאשימה את דומיניק שטראוס-קאהן, מנהל קרן המטבע לשעבר, בתקיפה מינית, החליטה לחשוף את זהותה ואת פניה בראיונות לרשת ABC ולשבועון "ניוזוויק". החדרנית היא נאפיסאטו דיאלו, בתו של אימאם שניהל בית-ספר דתי בגיניאה שבמערב אפריקה.

"אף פעם לא רציתי להיחשף בציבור, אבל אין לי ברירה", אמר דיאלו. "עכשיו אני חייבת להיחשף. אני מוכרחה. למעני, אני צריכה לספר את האמת".

בראיונות היא מתארת באופן גרפי כיצד תקף אותה, לטענתה, שטראוס-קאהן, כשיצא עירום מחדר האמבטיה וראה אותה בחדרו. דיאלו טוענת כי אחד האנשים החזקים בתבל ניסה לאנוס אותה, ועתה היא מוצאת עצמה מואשמת.

"בגללו מכנים אותי זונה", היא אומרת. "אני רוצה שהוא ילך לבית-הכלא. אני רוצה צדק. אני רוצה שהוא יידע שיש מקומות מסוימים שבהם אינך יכול להשתמש בכוח, אינך יכול להשתמש בכסף שלך", אמרה דיאלו.

פרקליטיו של שטראוס-קאהן מכחישים נמרצות כי התרחשה עבירה פלילית. לטענתם, מה שקרה בסוויטה במלון "סופיטל" נעשה בהסכמה הדדית. בהודעה שפרסמו בעקבות הראיונות עם דיאלו אומרים הפרקליטים כי הראיון הוא "קרקס בלתי ראוי". לדבריהם, "ברור שהמטרה העיקרית היא ליצור דעת קהל משולהבת נגד נאשם במשפט פלילי".

"התנהג כמו משוגע"

בראיון ל"ניוזוויק" מתארת דיאלו כיצד נכנסה לחדרו של שטראוס-קאהן לאחר שראתה מלצר מפנה מהחדר מגש. ליד הדלת היא נעמדה, לדבריה, וקראה: "הלו? שירות חדרים". ואז הופיע גבר עירום, לבן שיער. "אלוהים אדירים, אני מצטערת", אמרה החדרנית וניסתה לצאת. אבל הגבר אמר לה: "את לא צריכה להצטער".

"הוא התנהג כלפיי כמו משוגע", אמרה דיאלו. לדבריה, הוא לפת את שדיה, טרק את דלת הסוויטה והחל להיאבק עמה במאמץ לגרור אותה לחדר השינה.

"את יפה", אמר לה, לדבריה, שטראוס-קאהן. "אני אמרתי, 'אדוני, תפסיק. אני לא רוצה שיפטרו אותי'. הוא השיב, 'אף אחד לא יפטר אותך'... לא הסתכלתי עליו. כל-כך פחדתי. לא ציפיתי למצוא מישהו בחדר".

"הוא גרר אותי בחוזקה לכיוון המיטה", סיפרה דיאלו. לדבריה, הוא ניסה לתחוב את איבר המין שלו לתוך פיה. "דחפתי אותו", סיפרה. "אמרתי, 'הנה, המנהל שלי נמצא פה', אבל הוא אמר, 'אף אחד לא כאן, ואף אחד לא ישמע'".

לטענתה, הוא הפשיל את בגד העבודה שלה מעל לירכיה, קרע את הגרבונים ולפת את איבר המין שלה בעוצמה רבה כל-כך עד שנותרו בו סימנים אדומים שנשארו עד הבדיקה שעברה דיאלו בבית-החולים כעבור כמה שעות.

התביעה מתמוטטת

כזכור, שופט בבית המשפט העליון של מדינת ניו-יורק הורה לאחרונה לשחרר את שטראוס-קאהן ממעצר-הבית שבו היה נתון, לאחר שהואשם באונס בחודש מאי. היו הערכות כי זהו צעד ראשון בדרך לביטול כתב האישום נגדו. התביעה נגד שטראוס-קאהן החלה להתמוטט לאחר שהחקירה העלתה סימני שאלה לגבי אמינות המתלוננת.

על אף שבדיקות משטרתיות חשפו סימנים ברורים, לרבות ממצאי DNA, לכך ששטראוס-קאהן והמתלוננת קיימו יחסי מין, החוקרים אינם נותנים אמון בחלק ניכר מהעדות שנגבתה ממנה לגבי נסיבות האירוע שבבסיס קובלנתה.

המתלוננת טענה תחילה כי לאחר שנאנסה היא המתינה במסדרון עד לצאתו של שטראוס-קאהן. אחר-כך היא הודתה כי לאחר התקיפה היא יצאה לנקות סוויטה סמוכה, ואז חזרה לסוויטה של שטראוס-קאהן כדי להשלים את עבודת הניקוי וסידור המצעים בה. רק לאחר מכן היא דיווחה לממונים עליה על המקרה.

כתב האישום טרם בוטל, ובית המשפט עדיין מחזיק בדרכונו, אך שטראוס-קאהן יוכל עתה לנוע בחופשיות בארה"ב ושוב לא יהיה כלוא במעצר-בית. דמי הערבות ששילם הוחזרו לו.