חדשות טובות לטבע: 3 תביעות פטנט נוספות נגדה הוסרו

טבע בעוד הסכם פשרה במסגרת תביעות פטנט ■ חברת פרונובה הסירה 3 תביעות נגד טבע - אך עדיין מחזיקה בתביעה בגין שיווק גרסאות גנריות של התרופה Lovaza

לאחר דיונים בבית המשפט המחוזי של ארה"ב, חברת פרונובה ביו-פארמה (Pronova BioPharma) הודיעה היום (ב') כי הגיעה להסכם פשרה עם טבע במסגרתה תסיר את תביעתה על הפרתם של שלושה פטנטים בהם היא מחזיקה בארה"ב, אשר לכאורה כי הפרה טבע.
הפשרה לא מסיימת בזאת את כלל ההליכים המשפטיים שנוקטת פרונובה נגד ענקית התרופות הישראלית, כשזו עדיין מחזיקה בתיעה נגד טבע לגבי הפרת פטנטים וייצור גרסאות גרניות של תרופת ה-Lovaza, המיועדת להפחתת כולסטרול. פסק הדין בתביעה, שדיונים באשר לה התקיימו בחודשים מארס-אפריל, אמור להינתן ברבעון ברביעי של שנת 2011.
נזכיר כי ענקית התרופות הגנריות הישראלית צפוייה לפרסם דוחות כספיים לרבעון השני של שנת 2011 ביום רביעי הקרוב (ה-27 ליולי), כאשר הערכות בשוק מצביעות על כך שתציג תוצאות חיוביות.
לפי סקר אנליסטים שערך באחרונה "בלומברג", עולה כי טבע קיבלה הכי הרבה המלצות "קנייה" לעומת השאר החברות בסקטור התרופות - וזאת, למרות שמניית החברה חוותה צניחה של 9.6% במחצית הראשונה של 2011.