טוויסט השנה של היו"ר

מה שעשה היום ליאוניד אידלמן זה לשחות עם הזרם. זה הרבה יותר קל והרבה יותר נוח

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, יכול לחתום היום על טוויסט השנה. אם עד אתמול איימו המתמחים לשבות רעב במקרה של צווי מניעה או במקרה של חתימה על הסכם נפסד מבחינתם, הרי שיש להם גיבור חדש - אותו ד"ר אידלמן שספג בוז וצעקות באסיפת הרופאים של ביה"ח איכילוב, הודיע כי הוא בעצמו פותח בשביתת רעב.

הסכם ראוי מאוד

אידלמן עמד רק בשבוע שעבר לחתום על הסכם ראוי מאוד, בניגוד לרושם שנוצר בשיאה של האנדרלמוסיה הכללית. ההסכם הזה מחייב לראשונה החתמה על שעוני נוכחות ודורש גם מהמומחים הצעירים לבצע תורנות אחת לשבוע. כדי לשפר משמעותית את איכות הרפואה בישראל. כדי להעלים את התופעה שבה לא ניתן למצוא כמעט מומחים אחה"צ ובסופי שבוע.

ההסכם הזה כלל מענקים של 250-500 אלף שקל לרופאים שיעברו לפריפריה כדי להתמחות במקצועות שבמחסור, ואף הגביל את מספר התורנויות שמבצעים מתמחים. הוא אפילו כלל גידול של 36%-40% בהוצאות השכר של הרופאים על פני 8-10 שנים.

נכון, זאת לא מהפכה. נכון גם שמשרד האוצר יכול היה לנהוג פחות בקמצנות בעניין התקנים. אבל מה שעשה היום אידלמן זה לשחות עם הזרם. זה הרבה יותר קל, הרבה יותר נוח. בדרך לירושלים הוא יזכה לאהדה רבה ולקול תרועות הציבור והצופרים, אבל זה לא מה שיהפוך אותו למנהיג. בדיוק להיפך.