ישראל חתמה מיזכר להחלפת מודיעין על הלבנת הון עם ארה"ב והודו

זאת עקב כנס של ארגון ה-Egmont, המאגד 127 רשויות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור בעולם

הרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים חתמה באחרונה על מיזכרי הבנות לשיתוף-פעולה בתחום איסור הלבנת הון ומימון טרור, עם היחידות למודיעין פיננסי של ארה"ב, הודו ואלבניה. זאת, בעקבות כנס שהתקיים לאחרונה בארמניה של ארגון ה-Egmont, המאגד 127 רשויות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור מרחבי העולם.

ראש הרשות הישראלית, עו"ד פול לנדס, משמש משנה ליו"ר הוועדה האופרטיבית של הארגון הבינלאומי.

המיזכר מסדיר את שיתוף-הפעולה והחלפת המידע המודיעיני בין מדינות ומגביר את היכולת המודיעינית של רשויות האכיפה הכלכלית בתחום הלבנת הון ומימון טרור.

עד היום חתמה הרשות על מיזכרי הבנות עם עשרות מדינות, ובהן אוסטרליה, אנגליה, ארגנטינה, בלגיה, גיאורגיה, דנמרק, דרום-אפריקה, לוקסמבורג, מולדובה, מקסיקו, סלובניה, פרגוואי, פולין, פורטוגל, פינלנד, קנדה, קפריסין, קרואטיה, רומניה ורוסיה.

בכנס האחרון קידמה הרשות פרויקטים בינלאומיים, וביניהם פרויקט משותף עם היחידה האמריקאית למודיעין פיננסי בנושא אבטחת מערכות מידע של רשויות למודיעין פיננסי בעולם. זאת, מתוך כוונה לקבוע בעתיד סטנדרטים בינלאומיים לאבטחת מידע פיננסי.

"מדובר בצעד חשוב נוסף להרחבת שיתוף-הפעולה הבינלאומי בין הרשויות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור בעולם, הצפוי לחזק את האכיפה הכלכלית במדינת ישראל ומחוצה לה", אמר מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף.