הטיפ היומי: חברת אנרגיה עם מאזן יציב ונדל"ן מניב

חברת סאנפלאואר מחזיקה במאזן חזק ויציב, עם נדל"ן מניב בישראל בשווי 104 מיליון שקל ■ בקופתה מעל 240 מיליון שקל מזומנים, ויחס הון למאזן של 33%

עננת הסדרי חוב הביאה את המשקיעים לדרוש פרמיית סיכון גבוהה על אג"ח בדירוגים נמוכים. כך, אג"ח של חברת סאנפלאואר , שחלקן הונפקו לפני כשנה בלבד, ירדו בחדות לאחרונה. סדרה 4 נסחרת בתשואה של 10% שקלי למח"מ של 3.8 - פרמיה של כ-6% מעל ממשלתית במח"מ זהה.

החברה, שבבעלות מייסדי אקסלנס לשעבר, עוסקת בעיקר בפיתוח ורכישת פרויקטים פוטו-וולטאיים לייצור חשמל, במדינות שבהן תעריפי החשמל ממקורות אלטרנטיביים מעוגנים בחקיקה ובתעריף מובטח לתקופות ארוכות, כמו ספרד, איטליה וישראל.

משבר החובות בספרד ובאיטליה העצים את חששות המשקיעים לגבי פעילות החברה, שכן תחום האנרגיה המתחדשת מבוסס כמעט כולו על סובסידיות ממשלתיות.

מדיווח של סאנפלאואר במאי האחרון עולה, כי היא צפויה לרשום הפסד של כ-16 מיליון שקל עקב השעיית התעריף המיוחד של הוועדה הלאומית לאנרגיה בספרד לפרויקט אולמדה (הפרויקט הגדול ביותר שלה). ללא התעריף המיוחד אין לפרויקט זכות קיום, וסאנפלאואר עלולה לרשום הפסדים נוספים במידה שלא תזכה בערעור נגד ההחלטה.

למרות החשש החברה עדיין מחזיקה במאזן חזק ויציב, עם נדל"ן מניב בישראל בשווי 104 מיליון שקל. בקופתה מעל 240 מיליון שקל מזומנים, ויחס הון למאזן של 33%.

החברה מחזיקה 13 פרויקטים פעילים בהשקעה של 128 מיליון אירו, אשר עתידים, לפי דיווחיה, להניב הכנסה של 17 מיליון אירו בשנה.

**נכתב על-ידי ערן בן שושן, אימפקט מקבוצת בנק אגוד