מאני טרי: עלייה בהשקעות הון סיכון בישראל ל-364 מ' ד'

הגיוסים של חברות היי-טק מגובות הון סיכון בישראל זינקו ברבעון השני של 2011 ב-77% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועלו ב-6% לעומת הרבעון הקודם

חברות היי-טק המגובות הון סיכון גייסו בישראל במהלך הרבעון השני של 2011, כ-364 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ועלייה חדה של 77% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - כך לפי דוח המאני טרי (Money Tree) של פירמת רואי החשבון PwC Israel.

מנתוני הדוח עולה, כי 76 חברות היי-טק ישראליות רשמו גיוסי הון ברבעון השני של 2011, לעומת 83 חברות שגייסו הון ברבעון הקודם ו-60 חברות שגייסו הון ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 4.8 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, לעומת 4.1 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מניתוח על פי מגזרים, עולה כי מגזר האינטרנט מוביל בהשקעות ברבעון עם גיוס של 109 מיליון דולר, והשקעה ממוצעת של 8.4 מיליון דולר; מדובר בהשקעה הגבוהה ביותר מאז שנת 2001. במונחים כספיים, מדובר בעלייה חדה של 46% לעומת הרבעון הקודם ו-298% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. רובי סולימן, שותף, ראש מגזר משותף ב-PwC Israel, אומר כי "מגזר האינטרנט בישראל היה עד לאחרונה מעוז מובהק להשקעות של אנג'לים, ונראה שהקרנות, אשר בעבר פקפקו ביכולתן של חברות אינטרנט ישראליות לספק אקזיטים גדולים, משנות דעתן נוכח שוק חברות אינטרנט עולמי גועש".

במגזר התקשורת והרשתות הושקעו 35 מיליון דולר - ירידה של 60% לעומת הרבעון הקודם ו-43% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מגזר מדעי החיים, הכולל בתוכו את תחום המכשור הרפואי והביוטכנולוגיה, מציג עלייה של 43% בגיוסים לעומת הרבעון הקודם ל-63.8 מיליון דולר, וירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במגזר התוכנה נרשמה עלייה בגיוסים - 46.5 מיליון דולר גויסו. במגזר הקלינטק הושקעו ברבעון הנוכחי 10.8 מיליון דולר במסגרת 5 עסקאות, לעומת 26 מיליון דולר ברבעון הקודם שהושקעו במסגרת 8 עסקאות.

עוד מציין סולימן, כי "במציאות שבה מרבית הקרנות עדיין מתקשות לגייס כספים, יהיה זה אתגר לא פשוט לשמר את רמת ההשקעות הגבוהה הנוכחית. הקרנות אמנם מוסיפות ומגדילות את השקעותיהן, אך ללא גיוסים חדשים משמעותיים, לא ניתן יהיה לשמר רמה זו של השקעות".