קטאר לא עוצרת: רוצה לארח גם את הטור דה פראנס

האמירות רוצה לארח מקצה אחד מהטור בשנת 2016, אחרי שבטור האחרון שימשה "קטאר איירווייז", חברת התעופה הלאומית שלה בבעלות משפחת המלוכה, כספונסרית של האירוע

אחרי שזכתה באירוח המונדיאל בשנת 2022, קטאר מעוניינת להביא לאדמתה גם את הטור דה פראנס, אירוע השיא השנתי של סבב מירוצי האופניים המקצועני.

סוכנות הידיעות "רויטרס" מפרסמת כי האמירות רוצה לארח מקצה אחד מהטור בשנת 2016, אחרי שבטור האחרון, שהסתיים ביום ראשון עם זכייה של קאדל אוואנס האוסטרלי, שימשה "קטאר איירווייז", חברת התעופה הלאומית של קטאר שנמצאת בבעלות משפחת המלוכה, כספונסרית של האירוע.

הטור דה פראנס כבר יצא מספר פעמים בעבר מגבולותיה של צרפת. ב-2007 יצא הטור לדרך מבירת אנגליה לונדון, וב-2010 מרוטרדם ההולנדית. המירוץ בשנה הבאה (2012) יתחיל בליאז', בלגיה; וקיימת אפשרות שב-2014 הוא ייפתח בפירנצה האיטלקית. גם ברצלונה, אדינבורו וערים נוספות באירופה הביעו התעניינות באירוח מקצים מהטור בעתיד.

הבעיה היחידה עם השאיפות הקטאריות: מזג האוויר במדינה בחודש יולי, שבו מתקיים הטור, הוא בלתי נסבל עם טמפרטורות שמגיעות עד ל-45 מעלות. המשמעות היא שגם אם קטאר תזכה באירוח מקצה מהטור, הוא יהיה חייב להיות קצר במיוחד, או במסגרת של "מירוץ נגד השעון".