גיא ויסמן מבקש חנינה: "לא הונעתי ע"י תאוות-בצע"

ויסמן, המשנה לשעבר של הראל בית השקעות, מרצה 10 שנות מאסר בגין גניבת 9 מיליון שקל

גיא ויסמן, המשנה לשעבר של הראל בית השקעות, שהורשע לפני כשנה בגניבת 9 מיליון שקל מהחברה ונדון ל-10 שנות מאסר, הגיש בשבוע שעבר בקשת חנינה לנשיא המדינה, שמעון פרס.

ויסמן הורשע במסגרת עסקת טיעון גם בסיוע לגניבה בסכום של 7 מיליון שקל ובקבלת 82 מיליון שקל במירמה בנסיבות מחמירות - סכום שהפסיד כתוצאה מסחר באופציות מעו"ף בחשבונות של לקוחות.

עוד בטרם נגזר דינו ישב ויסמן יותר מ-3 שנים במעצר, ותקופה זו תנוכה מתקופת המאסר. המשמעות היא שבמקרה שינוכה לו שליש על התנהגות טובה, נותרו לו עוד 3 שנים מאחורי סורג ובריח.

ויסמן מפרט בבקשת החנינה, שהוגשה באמצעות עו"ד זרי חזן, את הנסיבות המצדיקות לדעתו את הבקשה. לדבריו, הוא הודה בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום והביא חרטה עמוקה על מעשיו. הכספים נשוא האישומים, כך טוען ויסמן, הינם כספים אותם נטל במטרה להשקיע ולהשיב את החובות שהצטברו לו, כאשר הוא נתון במעגל שוטה, בו כל ניסיון ומאמץ לרפא את העוול שיצר אך מגדיל אותו.

לטענת ויסמן, לא תאוות-בצע הניעה את מעשיו ואף לא רצון להרע, אלא רצון לתקן ואמונה שיוכל לתקן, אמונה שהתבררה לדבריו כמוטעית והובילה להידרדרות הקשה לה נקלע.

בבקשה נטען כי אף לקוח אחד של חברת הראל לא נפגע כתוצאה מביצוע העבירה, ואף לחברה עצמה לא נגרם בסופו של יום נזק כתוצאה מביצוע העבירה.

"תנאים קשים"

ויסמן מפרט בבקשה גם את תנאי כליאותו הקשים. לדבריו הוא כלוא באגף 6 בכלא רימונים, מתקן כליאה בו מרצים עונשים אסירים השפוטים לתקופת מאסר ממושכות, ובהם אסירים פליליים המרצים מאסר עולם. עוד לדבריו, החופשה הראשונה לה זכה הייתה יותר מ-4 שנים לאחר שנעצר.

בבקשה מצוינים גם מצבו הכלכלי הקשה, גירושיו מאשתו השנייה והנתק מילדיו.