קרדיט סוויס: "חדלות פירעון בארה"ב תפיל המניות ב-30%"

קרדיט סוויס בתחזית קודרת: "כל חודש שעובר ללא העלאת תקרת החוב האמריקני, תוביל לירידה של 0.5-1% מהתמ"ג האמריקני" ■ "על המשקיעים לנקוט בגישה דיפנסיבית בשוק המניות ולצאת מהדולר"

קרדיט סוויס בתחזית קודרת על רקע הלחץ בקרב המשקיעים בארה"ב סביב אי הוודאות לגבי תקרת החוב. הפחד מפני חדלות פירעון הולך וגובר ויחד איתו מגיעות גם התחזיות האימתניות הצופות כיצד יגיב השוק האמריקני במקרה של חדלות פירעון. "בתרחיש של חדלות פירעון, המניות יצנחו ב-30% והצמיחה תרד ב-5%", כך צופים היום בקרדיט סוויס. יצויין כי בבנק שוויצרי סבורים כי התרחיש הקיצוני של חדלות פירעון בארה"ב הוא לא סביר.

בבנק ההשקעות השוויצרי מעריכים את הסיכוי להורדת דירוגה של ארה"ב ב-50%, אך הם נותרים בעמדתם כי הורדת דירוג ע"י סוכנות דירוג גדולה לא תוביל לאסון כלכלי. "הסיכוי להורדת דירוג קיים, גם אם תושג הסכמה לגבי תקרת החוב האמריקני", מעריכים בקרדיט סוויס.

בקרדיט סוויס צופים כי גם במקרה ובעיות התקציב לא יפתרו וארה"ב לא תגיע לחדלות פירעון, תהיה זו תקופה קשה למניות. "כל חודש שעובר ללא העלאת תקרת החוב האמריקני, תוביל לירידה של 0.5-1% מהתמ"ג האמריקני", מעריכים כלכלני הבנק. "במקרה שלא תושג הסכמה, שוק המניות ישיל כ-10-15%, מה שידחוף את הקונגרס למצוא פתרון. התשואה על האג"ח עלולה ליפול ל-2.75%". אנליסט הבנק סבור כי על המשקיעים לנקוט בגישה דיפנסיבית בשוק המניות ולצאת מהדולר.

כאמור, התרחיש הגרוע ביותר הוא כמובן חדלות פירעון "זהו תרחיש לא סביר, אך אם יתרחש, התמ"ג האמריקני עלול להתכווץ ב-5% ושוק המניות ירד ב-30%", מעריכים בקרדיט סוויס.