העבריין פרנסואה אבוטבול חוסל ביריות בתחנת דלק

פרנסואה אבוטבול, מראשי משפחת הפשע בנתניה, נורה למוות ע"י שני מתנקשים רכובים על אופנוע, בעת שנכנס לתדלק את מכוניתו בתחנת דלק בחבצלת השרון

‎‎העבריין פרנסואה אבוטבול (38) נורה הבוקר (א') למוות על-ידי שני מתנקשים רכובים על אופנוע, בעת שנכנס לתדלק את מכוניתו בתחנת דלק בחבצלת השרון, בסמוך לנתניה.

אנשי מגן דוד אדום שהגיעו לזירת האירוע ביצעו באבוטבול פעולות החייאה ופינו אותו כשהוא במצב אנוש לבית-החולים "לניאדו" בנתניה, שם קבעו הרופאים את מותו. הוא יובא היום בשעות הערב למנוחות בבית-העלמין בנתניה.

בעקבות ההתנקשות הציבה המשטרה מחסומים באזור האירוע ובכניסה לתל-אביב, בניסיון ללכוד את המתנקשים, אך לפי שעה הם הצליחו להימלט.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי אבוטבול היה בדרכו מחיפה לנתניה, כשהוא מלווה במאבטח בודד. אבוטבול עצר את מכוניתו השחורה מסוג מאזדה 6 כדי למלא אותה בדלק, ואז התקרבו אליו שני אנשים שהיו רכובים על אופנוע ופתחו לעברו בירי מנשק אוטומטי. כתוצאה מהירי נהרג אבוטבול, ומאבטחו נפצע באורח קל.

‏רק לפני שבוע ערך אבוטבול סולחה עם משפחתו של העבריין ריקו שירזי, שנחשב עד כה ליריבו העיקרי בעולם התחתון, אך היו לו אויבים רבים נוספים.

‎‎שנתיים מאסר

‏בדצמבר 2010 שוחרר אבוטבול מהכלא לאחר שריצה כשנתיים מאסר בגין עבירות אלימות כלפי רעייתו. בזמן שריצה את עונשו הוצתו פעם אחר פעם מסעדות רשת "בת האיכר" בנתניה שבבעלותו.

‏פרנסואה אבוטבול הוא בנו של פליקס אבוטבול, שחוסל באוגוסט 2002 בכניסה לקזינו בעיר פראג שבצ'כיה, ואחיו של אסי אבוטבול, שמרצה בימים אלה עונש מאסר של 18 שנה בגין עבירות של ניהול ארגון פשיעה, סחיטה, הצתה, כליאת שווא ועבירות הון.

‏ההתנקשות באבוטבול נחקרת על-ידי היחידה הארצית לחקירת פשעים חמורים במשטרה.