מודי'ס מרגיעה: "דירוג האשראי של ארה"ב לא מאוים כרגע"

סוכנות הדירוג הודיעה ב-13 ביולי כי דירוג האשראי של המדינה הוא בסכנת הורדה, כעת מודי'ס נסוגה מהערכה זו ■ "זוהי בשורה טובה מאוד"

סוכנות הדירוג העולמית מודי'ס יוצאת היום (א') במסר מרגיע לשווקים ומעריכה כי דירוג האשראי של הכלכלה הגדולה בעולם העומד על AAA לא עומד בפני איום. כלכלני מודי'ס סבורים כי ארה"ב תהיה מסוגלת על דירוג האשראי המושלם כל עוד וושינגטון מפעילה מאמצים קדחתניים כדי לגבש הסכם שבעקבותו תוכל ארה"ב לעמוד בהתחייבויותיה. "גם אם האומה האמריקנית לא תעלה את תקרת החוב האמריקנית עד תאריך היעד, הממשלה האמריקנית תיתן עדיפות לתשלומי ריבית על החוב ובכך תימנע מחדלות פירעון", להערכת מודי'ס.

נזכיר כי סוכנות הדירוג הודיעה ב-13 ביולי כי דירוג האשראי של המדינה הוא בסכנת הורדה, כאמור מודי'ס נסוגה מהערכה זו והודיעה כי הסבירות נמוכה להורדת הדירוג. הסבירות הגבוהה יותר, להערכת מודי'ס לאחר בחינה מחדש היא הותרת הדירוג על AAA עם תחזית שלילית. מהערכת מודי'ס עולה כי קיימת אפשרות להורדת הדירוג בעתיד "אם תהיה חדלות פירעון ביום שלישי, זה יגרור ככל הנראה הורדת דירוג, גם אם הוא יתוקן במהירות והמשקיעים לא יסבלו מהפסדים חדים".

נזכיר כי שלושת סוכנויות הדירוג העולמיות מודי'ס, Standard & Poor's ופיץ' הזהירו בחודשים האחרנים מפני הורדת דירוג האשראי של ארה"ב. "ההחלטה של מודי'ס לסגת מהאיום על הורדת דירוג היא בבחינת בשורה טובה מאוד", אמר שרי קופר, כלכלן ראשי ב-BMO Financial Group.

המסחר בוול סטריט עומד בפני שבוע דרמטי: הצעדים שינקוט המימשל בארה"ב כדי להעלות את תקרת החוב ולצמצם את הגירעון הענק, לא ידועים בשעה זו וביום שלישי יעצר שעון החול וארה"ב תאלץ להתמודד עם התוצאות שיושגו עד תאריך זה - 2 באוגוסט. כידוע אם לא תושג הסכמה ברורה לגבי העלאת תקרת החוב, עלול להתקיים התרחיש המאיים על הכלכלה העולמית כולה ובו ארה"ב מכריזה שאינה מסוגלת להתמודד עם התחייבויותיה.