חדשות 10 שוקלת להעביר לירושלים רק את מהדורת החדשות

עד כה נבדקה אפשרות להעביר את כל חברת חדשות 10, כולל מערכות "לילה כלכלי", "היום שהיה" ו""לונדון וקירשנבאום" ■ מבדיקת עלויות המעבר עלה כי הן יהיו יקרות יותר מהצפוי

בחדשות ערוץ 10 בוחנים את האפשרות להעביר לירושלים רק את מערכת מהדורת החדשות, ולא את החברה כולה.

ל"גלובס" נודע כי ככל שמתקדמות הבחינות ההנדסיות והכלכליות של מעבר החברה, עולה כי התהליך יהיה יקר הרבה מהצפוי, במיוחד לאור הדרישות של אולפני הבירה (JCS), שאל משרדיהן הוחלט כי המעבר יתקיים.

מלבד מהדורת החדשות, חברת חדשות ערוץ 10 אחראית גם לתוכניות נוספות, בהן "לילה כלכלי" עם שרון גל, "היום שהיה" בהנחיית גיא זוהר, "חמש עם רפי רשף", "לונדון וקירשנבאום" ו"הצינור" בהנחיית גיא לרר.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", כבר בראשית הבדיקות ההנדסיות עלו קשיים, אשר נובעים מהצורך להתאים את השטח שאותו דורשת חברת החדשות לתפקודה המלא. נודע גם כי הערוץ יכפה שינויים נרחבים יותר על המבנה שבו הוא צפוי להשתכן, אשר ישפיעו על שוכרים אחרים בבניין, המשרת בעיקר רשתות זרות. לפי ההערכות, אם הדבר ישפיע על חברות אחרות, ייאלץ הערוץ לפצותן.

ואולם, הלחץ למעבר לירושלים מגיע מכיוון בעל המניות של ערוץ 10, שהוא גם בעל השליטה באולפני הבירה, רון לאודר, שהתעקש על המעבר לירושלים ולאולפנים עצמם. לאודר אף נפגש בעבר, יחד עם בכירים בערוץ, ודן בנושא עם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

לצמצם את המהלך

בתחילה תכנן ערוץ 10 לעבור כולו לירושלים, וזאת לאור ההכרח לעשות זאת מבחינה חוקית. בהמשך התכוון הערוץ להעביר רק את חברת החדשות ולשמור על משרדי התוכניות באזור גוש דן. כעת, מתברר, הנטייה היא להעביר לבירה רק את המערכת של מהדורת החדשות המרכזית - אשר החוק מתייחס רק לגביה.

הדבר יפתור גם את ההתעקשות של עובדים בחדשות, בעיקר מתוכניות אחרות, שלא לעבור לירושלים ואף הביא לפנייתם לערכאות משפטיות.

טאלנטים בכירים בחברת החדשות, ובהם מוטי קירשנבאום וירון לונדון, כבר הודיעו כי אם ייאלצו לעבור לירושלים - יעזבו את תוכניתם.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "אכן ישנם קשיים, אך המעבר יתבצע יחד עם JCS, כפי שהתחייבנו וכפי שנדרש".