סטימצקי טוענת לזיופים בהתארגנות של עובדיה

ההסתדרות הלאומית מאיימת בתגובה לתבוע את הרשת על פגיעה לכאורה בחופש ההתארגנות

הנהלת סטימצקי טוענת כי במהלך ההתארגנות של עובדי הרשת, שהחלו להתאגד בשבועות האחרונים בהסתדרות הלאומית כפי שנחשף ב"גלובס", נעשו לכאורה פעולות בלתי חוקיות.

במכתב שהעבירה הרשת בסוף השבוע האחרון להסתדרות הלאומית, נטען כי לפחות טופס אחד של הצטרפות לארגון נמצא כמזויף, וכי מתעורר חשד לכאורה לגבי זיוף טפסים נוספים. בהנהלת הרשת אף מאיימים בפנייה למשטרה בעניין.

"ברור שזיוף מעין זה, בנוסף לכך שהוא מהווה עבירה פלילית, יש בו גם לקעקע את הלגיטימיות של ההסתדרות (הלאומית), ככל שהיא תקשה לשמש בעתיד ארגון עובדים יציג בסטימצקי" - כך כתבה עו"ד ארנה לין, באת-כוחה של הרשת.

בנוסף לכך, במכתב נטען כי גורמים מטעם ההסתדרות עושים שימוש בלתי מורשה בתיבות הדואר האלקטרוני של חנויות סטימצקי, חרף העובדה שהן נועדו אך ורק לצורכי העבודה המשותפת.

בהסתדרות הלאומית מיהרו לכנות את טענות סטימצקי כ"טענות חסרות כל שחר", שיש בהן משום ניסיון להטיל דופי בפעולות הלגיטימיות של הארגון שנועדו "למימוש רצון העובדים".

בהסתדרות הלאומית אף שיגרו אתמול (א') מכתב לבאת-כוחה של סטימצקי, עו"ד ארנה לין, בו מאיים הארגון לתבוע את הרשת בגין פגיעה לכאורה בחופש ההתארגנות של העובדים.

על-פי המכתב, עליו חתומה סמנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, עו"ד בטי מצר-לוי, נטען כי הנהלת הרשת ביצעה לכאורה שורה של צעדים שנועדו לפגוע בהליך התאגדות העובדים. מצר-לוי מזכירה לחברה כי על-פי החוק, ניתן לתבוע מעסיק בגין פגיעה בחופש ההתארגנות בסכום של עד 200 אלף שקל.

בצר-לוי מציינת כי בהסתדרות הלאומית סברו כי לאחר הפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין הצדדים, בה השתתפה גם מנכ"לית סטימצקי איריס בראל, הבינה הנהלת הרשת כי ההסתדרות הלאומית מעוניינת לאגד את העובדים בדרך לגיטימית ומבלי להפריע לניהולה התקין של החברה. ואולם, כך היא טוענת, המשיכה הנהלת הרשת בצעדיה לכאורה.

במכתב נטען כי נציגים בכירים מטעם ההנהלה פנו לעובדים בדרכים שונות וניסו להניא אותם מהצטרפותם להתארגנות, וכי בחלק מהמקרים ההנהלה פגעה בסידורי העבודה ובשכר של עובדים המזוהים עם ההתארגנות.

נזכיר כי עובדי סטימצקי טענו בכתבה שפרסמנו לפני מספר שבועות כי הם מקבלים שכר נמוך מאוד למרות ותק של מספר שנים, כי קשה מאוד לקבל העלאה ברשת, וכי ההנהלה נוקטת ביעדי מכירות אגרסיביים מדי.

יצוין כי לאחר הכתבה היו גם עובדים ובעיקר מנהלות סניפים שפנו ל"גלובס" באופן יזום וביקשו לצייר תמונה אחרת, שלפיה מדובר במקום עבודה טוב והוגן למדי.