האם דייויד סטרן מרוויח 20 מיליון דולר בשנה?

האתר "יאהו! ספורטס" מפרסם כי שכרו של קומישינר ה-NBA הוא הגבוה ביותר ביחס למנהלי הליגות האחרות בספורט האמריקני ■ ובינתיים: אין הסכמות באופק על חידוש ההסכם הקיבוצי

מבין כלל ליגות הספורט המקצועניות בארצות הברית, היחידה שלא חושפת את שכר הקומישינר שלה באופן רשמי היא ה-NBA. ואולי יש לכך סיבה טובה: אתר "יאהו! ספורטס" מפרסם כי דייויד סטרן לוקח הביתה בכל שנה סכום עתק של 20-23 מיליון דולר. "זוהי ההערכה של חלק מבעלי הקבוצות בליגה לגבי גובה השכר של סטרן", על-פי הפרסום. זאת בניגוד לפרסומים קודמים, שהעריכו את שכרו ב-10 מיליון דולר בלבד.

במידה והסכומים האלו נכונים, הרי שסטרן הוא הקומישינר המרוויח ביותר בספורט האמריקני. בפסגה עומד באד זליג, הקומישינר של ליגת ה-MLB, עם 18.35 מיליון דולר שהרוויח בעונת 2009/10 לפי פרסומים רשמיים; רוג'ר גודל מה-NFL שני, עם 10.9 מיליון דולר; וגארי באטמן מה-NHL לוקח 7.5 מיליון דולר בשנה.

אגב, רק ארבעה שחקנים ב-NBA אמורים להרוויח בעונה הבאה (2011/12) יותר מ-20 מיליון דולר: קובי בראיינט מלוס אנג'לס לייקרס (25.2 מיליון דולר); קווין גארנט (בוסטון סלטיקס, 21.2 מיליון דולר); טים דאנקן (סן אנטוניו ספרס, 21.2 מיליון); רשארד לואיס (וושינגטון וויזארדס, 21.1 מיליון).

בתוך כך, נפגשו לפנות בוקר (ג') נציגי ארגון השחקנים ב-NBA עם בעלי הקבוצות, בפגישה פורמאלית ראשונה מאז הוכרז סכסוך העבודה בליגת הכדורסל. בין הצדדים לא נרשמה התקדמות, ונכון לעכשיו עושה רושם שעונת 2011/12, שאמורה להיפתח ב-1 בנובמבר, לא תצא לדרך בזמן בעקבות השביתה.