האיחוד האירופי לא שוקל חילוץ לאיטליה וספרד

דוברת הנציבות האירופית: "איטליה וספרד נוקטות את הצעדים המתבקשים כדי לשפר את מצב התקציב שלהן" ■ תשואות האג"ח של איטליה וספרד מזנקות היום

"האיחוד האירופי לא שוקל תוכנית חילוץ לאיטליה וספרד", כך אמרה היום (ג') שנטל יוז, דוברת הנציבות האירופית, על רקע החשש כי משבר החוב באירופה יגלוש לספרד ואיטליה. דברים אלה נאמרים היום כאשר ברקע עולות תשואות על האג"ח של שתי המדינות ."איטליה וספרד נוקטות את הצעדים המתבקשים כדי לשפר את מצב התקציב שלהן", אמרה יוז.

תשואות האג"ח הממשלתיות של איטליה וספרד מזנקות היום ומזכירות כי משבר החוב בגוש האירו עדיין מסכן את מדינות גוש האירו. התשואה על אג"ח ל-10 שנים של ממשלת איטליה נסקה היום ל-6.13% ותשואת האג"ח של ממשלת ספרד עלתה ל-6.28%. "אנו בטוחים לחלוטין כי ממשלת ספרד תנקוט בכל הצעדים הדרושים, תוכנית חילוץ אינה נשקלת כלל", אמרה יוז.

על רקע אישורה של תוכנית החילוץ ליוון בחודש שעבר - בהיקף של 159 מיליארד אירו ציינה יוז כי "אין שום סימן לכך שספרד ואיטליה לא יעבירו את חלקן בהלוואה הבאה ליוון". נזכיר כי יוון צפויה לקבל באמצע ספטמבר 5.8 מיליארד אירו ממדינות גוש האירו ו-2.2 מיליאר אירו מקרן המטבע הבינלאומית.