אקסלנס על משבר החוב: "שעת ה-ש' של טרישה מתקרבת"

כלכלני אקסלנס נשואה: "רק התערבות של הבנק המרכזי האירופי יכולה להשקיט את שוק האג"ח הגועש ולהוריד את רמת החרדה" ■ לטענתם, "ברשות טרישה הכלים והמנדט לפעולה כזו"

"אנו מתקרבים לשעת ה-ש' של טרישה", כותבים כלכלני מחלקת המחקר באקסלנס נשואה, בסקירה עולמית. "התחמושת הפיסקאלית כבר נשלפה ויהיה נאיבי מדי לצפות לאחדות פוליטית מעבר לזו שהוצגה".

לדעת כלכלני אקסלנס, "רק התערבות מאסיבית ומתוכננת היטב של הבנק המרכזי בשוק המשני יכולה להשקיט את שוק האג"ח הגועש ולהוריד את רמת התשואות וכפועל יוצא מכך את רמת החרדה".

"ברשותו (של טרישה) נמצאים הכלים והמנדט לפעולה מסוג זה. נקווה שישתמש בשני אלו בתבונה ויתרום את חלקו לפיתרון או רגיעה זמנית, של מלחמת ההתשה בחובות באירופה שמסרבת להיגמר", נכתב בסקירה.

באקסלנס מתייחסים לחששות המתגברות באירופה מגלישת משבר החוב ביבשת מיוון - לה אושרה תוכנית חילוץ בהיקף 159 מיליארד אירו בחודש שעבר - לשאר מדינות הפריפריה, דוגמת אירלנד ופורטוגל, וכן לכלכלות איטליה וספרד.

זאת, לאחר שהתשואות של איטליה וספרד שבו לעלות בימים האחרונים. זאת, כאשר התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה ל-10 שנים עלו ל-6.1%, בעוד תשואת האג"ח הספרדיות עלתה ל-6.4% - וזאת, ברקע החשש מצמיחה עולמית נמוכה השנה, ואזהרות של סוכנויות הדירוג וקרן המטבע מהורדת דירוג האשראי של שתי הכלכלות, המחזיקות בשווקי אג"ח גדולים.