ירידות בארה"ב? "השוק יתנהל במגמה שורית עד 2013"

האנליסט ומנהל ההשקעות לזלו ביריני: "אין שום סיבה למכור מניות כרגע" ■ למרות ירידות השערים בימים האחרונים בוול סטריט, ביריני מתעקש: "מי שימכור עכשיו מניות - יפספס"

"אין שום סיבה למכור מניות כרגע", אמר היום (ד') האנליסט לזלו ביריני (Laszlo Birinyi), בעודו תוקף הערכות בדבר האפשרות כי הירידות האחרונות בוול סטריט יימשכו. ביריני מאמין כי השוק יתנהל במגמה שורית עד שנת 2013, וכי משקיעים שיחלו למכור עכשיו מניות - לאחר הירידות האחרונות - "יפספסו".

ביריני, שהתפרסם לאחר שחזה את העליות בשווקי העולם ב-2009 - חרף העובדה כי השווקים הגלובליים עוד ליקקו את פצעי משבר הסאב-פריים שפרץ ב-2008, טוען כי הופתע מהירידות האחרונות, אך עדיין ממליץ שלא לצאת מהשוק. דבריו של ביריני, העומד בראש בית ההשקעות Birinyi Associates, נאמרים בעוד מדד ה-S&P500 איבד 6.8% מערכו מאז ה-22 ביולי.

"זה מסוג המקרים בהם אתה בודק את עצמך שוב, וכך אתה מצליח להתעורר מטעויות מוקדם יותר מכפי שהיית עושה בדרך כלל", מסביר ביריני. "זה עשוי להיות רעיון טוב לפעול לפי תחושות מפעם לפעם, מכיוון שזה גורם לך לבחון מחדש את ההערכות שלך".

דבריו של ביריני נאמרים לאחר אישור הסכם הפשרה להעלאת תקרת החוב הפדרלית בארה"ב בהיקף של כ-2.4 טריליון דולר. חרף ההסכם, יוצאים מומחים פיננסים רבים וכן סוכנויות הדירוג הגדולות באזהרות בדבר הורדת דירוג האשראי האמריקני, מתוך הנחה כי ההסכם שגובש לא מהווה פיתרון מספק.