פסגות: "דירוג ישראל עלול לרדת? מתעסקים בבובקעס"

על האפשרות כי S&P תוריד דירוג האשראי של חלק מהאג"ח הישראליות המגובות בערבות ארה"ב: "מדובר בכ-7% מהחוב הממשלתי בישראל" ■ "לא תהיה למהלך כזה שום משמעות"

בבית ההשקעות פסגות, מציינים היום (ד') כי האפשרות שסוכנות הדירוג S&P תפחית את דירוג האשראי של חלק מהאג"ח הישראליות (המדורגות "AAA") בשל היותן מגובות בערבויות של ארה"ב, חסרת משמעות. כמו כן, מסבירים בפסגות כי גם אם תתבצע הורדת דירוג שכזו, היא תשפיע על אג"ח בהיקף של כ-7% בלבד מהחוב הממשלתי (44 מיליארד שקל).

זאת, לאחר שפורסם אתמול ב"בלומברג" כי ייתכן ודירוג האג"ח הישראליות ייפגע, בתרחיש בו סוכנויות הדירוג הגדולות יורידו גם את דירוג האשראי של ארה"ב.

"כדאי לשים את הדברים על דיוקם: הכוונה של S&P הייתה לאג"ח של ישראל שהונפקו בעבר בבורסה האמריקאית ומגובות בערבויות של ממשלת ארה"ב", כותב הכלכלן אורי גרינפלד מפסגות. "17% מהחוב של ישראל הוא במט"ח ומתוכו 42% מגובה בערבות ארה"ב - לכן, מדובר על כ-7% מהחוב הממשלתי, או כ-44 מיליארד שקל".

עוד מסביר גרינפלד כי "למרות שלא מדובר בכסף קטן, אין להורדת דירוג של אג"ח אלו שום משמעות כיוון שמדינת ישראל לא גייסה כבר זמן רב בערבות ארה"ב, וגם לא מתכוונת לעשות זאת בעתיד הנראה לעין". עוד מכנה גרינפלד את החשש מהסוגייה כמצב בו "מתעסקים בבובקעס".

דבריו של גרינפלד נכתבו ברקע הפרסום אמש כי S&P עלולה להפחית את דירוג האשראי של חלק מאגרות החוב של ישראל, המגובות בערבויות של ממשלת ארה"ב. S&P הכניסה את ישראל לרשימת מעקב, דבר שמשמעותו היא כי ישנו סיכוי של 50% כי S&P תחתוך את דירוג האשראי של ישראל ב-90 הימים הבאים. (לסיפור המלא)