הנציבות האירופית: המתח בשוק נובע מאי-יציבות גוש האירו

נשיא הנציבות האירופית: "ההתפתחויות בשווקי האג"ח של איטליה וספרד מעידה על דאגה מתגברת; המתח בשוק האג"ח משקף הדאגות לגבי המשבר המתפתח"

"ההתפתחויות בשווקי האג"ח של איטליה וספרד מעידת על דאגה מתגברת"- כך כתב היום (ד') נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל בארוסו, בהצהרה בדבר ההתפתחויות האחרונות בשווקי אירופה. "המתח בשוק האג"ח משקף את הדאגות המתגברות של המשקיעים לגבי יציבות גוש האירו והמשבר המתפתח".

בארוסו הסביר כי "בפגישת בכירי האיחוד האירופי ב-21 ביולי, הומצא פיתרון ייחודי למשבר ביוון, תוך הסכמה כי השתתפות הסקטור הפרטי בפיתרון לא תהווה סטנדרט קבוע לניהול משברים בגוש האירו".

עוד פירט בארוסו בהצהרה בדבר תוכנית החילוץ שגובשה בפגישה, במסגרתה תזכה יוון לגיוסים בהיקף של 50 מיליארד אירו, כמו גם להלוואות בהיקף של 109 מיליארד אירו. "נדרשים עוד צעדים טכניים להטמעת ההחלטות שהתקבלו ב-21 ביולי, באופן דחוף", הוסיף בארוסו. (תוכנית החילוץ - לכתבה המלאה)

דבריו של נשיא הנציבות האירופית נאמרים לאחר שהתשואות של איטליה וספרד שבו לעלות בימים האחרונים. זאת, כאשר התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה ל-10 שנים עלו ל-6.1%, בעוד תשואת האג"ח הספרדיות עלו ל-6.4% על ברקע החשש מצמיחה נמוכה של הכלכלה העולמית השנה, ואזהרות של סוכנויות הדירוג וקרן המטבע מהורדת דירוג האשראי של שתי הכלכלות.