גם בצלאל איגר מציע "תספורת" למחזיקי האג"ח בדוראה

ערב התכנסות מחזיקי האג"ח של דוראה שיגר אמש בעל השליטה, בצלאל איגר, הצעה משלו להסדר חוב בחברת הנדל"ן ■ מצטרף להצעות שהגישו נאוסיטי ומשקיעים משוויץ

ערב התכנסות מחזיקי האג"ח של דוראה שיגר אמש בעל השליטה, בצלאל איגר, הצעה משלו, ובסה"כ שלישית במספר, להסדר חוב בחברת הנדל"ן. התוכנית של בצלאל כוללת "תספורת" של 115 מיליון שקל למחזיקי האג"ח אשר להם חייבת החברה 210 מיליון שקל, והיא מצטרפת לשתי הצעות קודמות שהוגשו בשבוע האחרון על-ידי חברת נאוסיטי של אהוד בן-ש"ך ועל-ידי קבוצת משקיעים מג'נבה.

דוראה עוסקת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובאירופה, באמצעות החזקה במניות השליטה ב אורתם סהר (42%) וליברטי (78%) המשועבדות לטובת קופות הגמל של פסגות וקרן המנוף בראשית, בהתאמה, שהעמידו לחברה אשראי בהיקף כולל של 160 מיליון שקל.

החברה נקלעה למשבר קשה והפסידה כ-300 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות. החברה נושאת על גבה גירעון של 111 מיליון שקל בהון העצמי, ואיננה יכולה לעמוד בהחזר החובות בזמן.

איגר מציע למחזיקי האג"ח למחוק את החוב תמורת תשלום מזומן של 15 מיליון שקל, 90% ממניות החברה ושתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 80 מיליון שקל, שייפרסו לזמן ארוך וישאו ריבית של 1.5% ו-4.5%. איגר, המכהן כמנכ"ל ויו"ר החברה, מביע מחויבות אישית לעתיד החברה, ומבקש להזרים 10 מיליון שקל כהלוואת בעלים תמורת 20% ממניותיה לאחר ההסדר. הוא גם מבקש אופציות ל-20% מהחברה, תמורת 20 מיליון שקל, הניתנות למימוש בתוך ארבע שנים.

דנים באלטרנטיבות

אתמול פורסמה הצעה להשקעה של 75 מיליון שקל והסדר חוב בחברה על-ידי קבוצת משקיעים מישראל ומשוויץ הכוללת את דוד עמר, דניאל עמר. בין היתר מציעה קבוצת המשקיעים להשקיע 5 מיליון שקל ב-20% ממניות דוראה, וכן להעמיד לה הלוואה של 15 מיליון שקל הניתנת להמרה ב-40% ממניות החברה.

בשבוע שעבר הגישה חברת הנדל"ן נאוסיטי שבשליטת אהוד בן-ש"ך הצעה להשקעה של 45 מיליון שקל בדוראה, כנגד 70% ממניות החברה. למחזיקי האג"ח מציעה נאוסיטי חבילה של מזומן-מניות-חוב בהיקף של 80 מיליון שקל.

היום התכנסו מחזיקי האג"ח של דוראה במשרדי עוה"ד שמעונוב-רוזנבוך כדי לדון באלטרנטיבות.