מסמך של משרד רה"מ מזהיר מהתרוקנות מלאי הקרקעות

פרסום של משרד רה"מ בנושא הווד"לים קובע כי המינהל ומשרד השיכון שיווקו בשנה החולפת את כל הקרקע הזמינה ולמעשה "גירדו את תחתית החבית" ■ עוד במסמך: "אין מלאי תכנוני משמעותי של קרקע בשליטת המדינה הזמין לבנייה למגורים"

שנת 2012 תהיה כנראה שנה של קטסטרופה מבחינת שיווקי הקרקע של מינהל מקרקעי ישראל. איך יודעים זאת? כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר את הדברים במפורש.

משרד ראש הממשלה הוציא נייר שכותרתו "שאלות ותשובות בנושא חוק הוד"לים". הנייר, בדרך של שאלות ותשובות, מפרט את יתרונות החוק וההשפעות החיוביות שיהיו לו על שוק הדיור. אחת משאלות המפתח איתן מתמודד ראש הממשלה, כפי שהנייר שלו מגדיר, היא "המתנגדים טוענים שיש 160 אלף יח"ד אשר ניתן להתחיל מיידית בבנייתן".

ומהי תשובת ראש הממשלה לטענה?

להלן הציטוט המלא מהמסמך: "לא נכון. אין מלאי תכנוני משמעותי של קרקע בשליטת המדינה הזמין לבנייה למגורים. מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון שיווקו בשנה החולפת את כל מלאי הקרקע הזמינה לבנייה למגורים, ולמעשה גירדו את תחתית החבית". בעברית נדל"נית פשוטה אומר נתניהו שאין למינהל מקרקעי ישראל קרקעות זמינות לשיווק בשנת 2012.

אחרי שנתיים בניהולו של ירון ביבי, בהן המינהל עמד ביעדי שיווק הקרקע שהציבה לו הממשלה, 25 אלף יח"ד במכרזים, יש חשש למשבר חמור וסכנה להתפרצות נוספת של עליית מחירים: לא רק שהם "מגרדים את תחתית החבית" לקראת 2012, אלא שאם באמת רוצים לצקת לארגון את התכנים של "הרפורמה ההיסטורית" של ראש הממשלה, השנה הקרובה היא שנה של שינוי ארגוני עצום, שיצרוך את עיקר משאבי הניהול של הרשות החדשה.

אגב, החל מתחילת יולי, אחרי השלמת חקיקת הרפורמה, קוראים לארגון "רשות מקרקעי ישראל" במקום "מינהל מקרקעי ישראל". מהיום אמור רמ"י במקום ממ"י.