JP מורגן: הצמיחה בארה"ב תעמוד ברבעון 3 על 1.5% בלבד

הבנק הוריד את תחזית הצמיחה של הכלכל הגדולה בעולם בעקבות ההתפתחויות האחרונות ■ הצמיחה ברבעון הרביעי של השנה צפויה לעמוד על 2.5%

בנק JP מורגן הוריד היום (ה') את תחזית הצמיחה של ארה"ב לרבעון השלישי של 2011 ב-1% ל-1.5% בעקבות ההתפתחויות האחרונות בכלכלה האמריקנית. כמו כן, ציינו בבנק כי הפדרל ריזרב, להערכתם, לא יעלה את הריבית עד אמצע 2013.

לפי התחזית העדכנית של הבנק הצמיחה בארה"ב ברבעון השלישי של השנה תעמוד, כאמור, על 1.5% לעומת תחזית מוקדמת לצמיחה של 2.5%. עם זאת, הצמיחה ברבעון הרביעי של השנה צפויה להיות קצת יותר טובה ולעמוד על 2.5%, זאת לעומת תחזית מוקדמת של 3%.

ההאטה בצמיחה תשפיע גם על 2012: לפי תחזיות הבנק, במחצית הראשונה של השנה הבאה הכלכלה תצמח ב-2% לעומת צפי קודם לצמיחה של 2.5%. זאת, בעקבות העלאת מסים וקיצוצים בהוצאות הממשלתיות.

בתוך כך, המדדים בוול סטריט רושמים היום צניחה של כ-3% והמשקיעים לא אופטימיים לגבי העתיד: בכל מקום מדברים על פאניקה ואווירה של מכירת חיסול, ומעריכים שזה לא הסוף. "כולם מוכרים מכל הבא ליד, מחזורי המסחר גבוהים, אין מעצורים", אמר לסוכנות רויטרס פיטר קני, סוחר בבית ההשקעות "נייט קפיטל".

מדד S&P 500 משלים נפילה של יותר מ-10% מאז ה-24 באפריל ונכנס היום למעשה לקטגוריה רשמית של "תיקון". זאת, על רקע חולשה באינדיקטורים הכלכליים בארה"ב ומשבר החובות באירופה שמאיים גם הוא לפגוע בצמיחה העולמית.