"זה הזמן לומר זאת: תרחיש של 'מיתון כפול' עדיין אפשרי"

פלוייד נוריס, שמאמריו מתפרסמים ב-New York Times: "המיתון קשה יותר משחשבנו" ■ "האינפלציה נשארה גבוהה, שוק הנדל"ן לא התאושש, ומיליוני אמריקנים בחובות"

"תרחיש של 'מיתון כפול' עשוי להתרחש", כתב הכלכלן והעיתונאי פלוייד נוריס (Floyd Norris), אשר מאמריו מתפרסמים גם ב-New York Times. "זה יכול להתרחש שוב. הירידות והסנטימנט השלילי בשבועות האחרונים מציירים תמונה של כלכלה אמריקנית שצונחת לעבר מיתון קשה יותר מזה שחזו".

"בשבוע החולף הממשל האמריקני פרסם מספר נתונים לגבי הכלכלה האמריקנית בשנים האחרונות. על פי הנתונים שכוללים בין היתר סקרים ממשלתיים עדכניים, נראה כי הציבור האמריקני הוציא פחות מאשר שוער בתחילת בשנים 2009 ו-2010", מסביר נוריס.

"היעדר ההוצאות הינו בכל התחומים: מזון, ביגוד וציוד טכנולוגי. נראה שהאמריקנים אפילו הוציאו פחות על הימורים", ממשיך להסביר נוריס, שטוען כי "הנתונים האלה מראים שהמיתון שארה"ב נכנסה אליו בעקבות משבר 2008 הוא גדול מכפי שחשבנו - הכלכלה האמריקנית עדיין קטנה יותר מכפי שהייתה ב-2007".

לדבריו נוריס, בשבועות האחרונים מעלים מומחים פיננסים רבים טענות כי חלק מהבעיות הבסיסיות שהתעוררו בעקבות המשבר של 2008 לא נפתרו לחלוטין. "האינפלציה נשארה גבוהה, מחירי הבתים לא עלו, ועדיין מיליוני אמריקנים נמצאים בחובות", מסביר נוריס. "גם נתוני התעסוקה לאורך זמן אינם מרשימים, וחברות לא מעסיקות עובדים חדשים".