ממשלות אסיה מרגיעות: נמשיך להחזיק באג"ח של ארה"ב

הבנק המרכזי של הפיליפינים: "לא צפויות ירידות חדות בשוק האג"ח בארה"ב כי זה עדיין השוק הכי נזיל בעולם ואין אלטרנטיבה אחרת להשקעה" ■ יפן: הורדת הדירוג לא מהווה בעיה

הבנקים המרכזיים של אסיה - ובהם גם הנושים הגדולים ביותר של ארה"ב (סין ויפן) - משחררים היום (שבת) מסרי הרגעה לאחר הורדת דירוג האשראי של ארה"ב ע"י S&P. ממשלות אסיה טוענות כי ימשיכו להחזיק ולקנות אג"ח ממשלתיות של ארה"ב, גם לאחר הורדת הדירוג.

לסיפור המלא על הורדת דירוג האשראי ההיסטורית של ארה"ב - לחצו כאן

מסין ויפן ועד מדינות דרום-מזרח אסיה, הממשלות השונות באסיה ימשיכו לרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקניות במטרה למנוע היחלשות הדולר, מה שעלול לפגוע בייצוא שלהן. הייצוא הוא מרכיב דומיננטי וחשוב מאוד בצמיחת כלכלות רבות באסיה, כך שיש להן אינטרס למנוע היחלשות של הדולר.

"הבנקים המרכזיים באסיה לא שמחים שהדירוג של ארה"ב ירד, אבל הם חייבים להמשיך להחזיק באג"ח האמריקניות ולתת לגל הזה לעבור", אמר לסוכנות בלומברג שון קלו, אסטרטג מט"ח בכיר ב-Westpac Banking שבאוסטרליה. "על מדינות אסיה מופעל לחץ רב להחזיק בנכסים נזילים, ואין שום נכס נזיל בעולם כמו אגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב".

איש אינו יודע כיצד השווקים יגיבו להורדת הדירוג ביום שני, אך האופטימיים שואבים עידוד מהעובדה שהאג"ח הממשלתיות האמריקניות עלו בשבועות האחרונים, גם לאחר שסוכנות S&P הזהירה מפני הורדת דירוג אפשרית של ארה"ב. הסיבה לעלייה הייתה חשש מהאטה כלכלית עולמית, חשש שהיכה בשוקי המניות והבריח את המשקיעים לנכסים בטוחים - ובראשן האג"ח האמריקניות. תשואת האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים סגרה את שבוע המסחר ברמה של 2.56%, לפני הורדת הדירוג של ארה"ב. זאת, בהשוואה ל-3.12% לפני כחודש.

"לא צפויות ירידות חדות בשוק האג"ח בארה"ב כי זה עדיין השוק הכי נזיל בעולם ואין אלטרנטיבה אחרת להשקעה, שכן באירופה ישנה מידה רבה של חוסר ודאות", אמר נגיד הבנק המרכזי של הפיליפינים, אמנדו טטנגו. "בעיני רבים, אגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב הן עדיין חוף מבטחים".

ביפן, גורם ממשלתי בכיר שביקש לשמור על אנונימיות אמר לבלומברג כי הממשלה לא רואה כל בעיה להמשיך להחזיק באג"ח האמריקניות חרף הורדת הדירוג.