פרופ' טרכטנברג יעמוד בראש "צוות רוטשילד" לסוגיית יוקר המחיה

רה"מ נתניהו הודיע היום על הקמת "צוות רוטשילד" לבחינת פתרון לבעיית יוקר המחיה ולהקלת הנטל על מעמד הביניים בישראל ■ הצוות ידווח לקבינט החברתי-כלכלי בראשות השר שטייניץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (א') בישיבת הממשלה על הקמת "צוות רוטשילד". מדובר בצוות שרים ומומחים שנועד לגבש תוכנית רחבת היקף להקלת הנטל על מעמד הביניים, ברקע מחאת האוהלים המתגברת בדבר יוקר המחיה בישראל. בראש הצוות יעמוד פרופ' מנואל טרכטנברג.

החברים בצוות של טרכטנברג יהיו השרים מיכאל איתן ולימור לבנת. כמו כן, מומחים נוספים החברים בצוות יהיו פרופ' אבי בן-בסט ופרופ' יוחנן שטסמן, וככל הנראה נעשו פניות גם לקרנית פלוג מבנק ישראל ונגה קינן מפורום 15 החברות הגדולות במשק. צוות רוטשילד ידווח לקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר, יובל שטייניץ.

טרכטנברג מכהן כיום כיושב ראש הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, וכיהן לשעבר כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה.

"אי-אפשר לענות לכל המצוקות, אבל נקיים דיאלוג אמיתי, נשמע את כולן וגם את הפתרונות המעשיים", הבטיח נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

"צוות רוטשילד" אמור לגבש תכנית רחבת-היקף להקלת הנטל על מעמד הביניים. פגישות הצוות יתקיימו במתכונת של "שולחן עגול", הכולל את נציגי המחאה, המגזר הפרטי, ההסתדרות והמעסיקים.

עבודת הצוות תתמקד ב-4 תחומים: יוקר המחיה, הדיור, המיסוי והמלצות על שינויים מבניים שונים. את מסקנותיו יצטרך הצוות להגיש בתוך חודש.