לידיעת דנקנר: מורגן סטנלי חוזה 58% זינוק בקרדיט סוויס

כלכלני מחלקת המחקר מצמידים אומנם למניית הבנק השוויצרי המלצת "תשואת שוק" אך מעריכים כי תזנק עד למחיר של 38 פרנק שוויצרי למניה

קבוצת Credit Suisse השוויצרית היא אחת מספקיות השירותים הפיננסיים המובילות בעולם. קרדיט סוויס מציעה שירותים בתחומי הבנקאות פרטית, בנקאות להשקעות וניהול נכסים, לחברות, לקוחות מוסדיים ולקוחות פרטיים עשירים מאוד בעולם, וכן ללקוחות קמעונאיים בשוויץ.

התוצאות החלשות של הרבעון השני המשיכו את המומנטום השלילי ברווחיות החברה בשנה וחצי האחרונות. התנודתיות של קרדיט בתחום פעילות ההכנסה הקבועה (fixed income), משפיעה על ביטחון המשקיעים ביחס ליכולת הפקת הרווח, אף שהתשואה על נכסים קבועים (ROTE) במחצית הראשונה הייתה כ-20%.

בעוד שהקבוצה מגדילה נתח שוק במכירות ובמסחר במניות, המכירות והמסחר בהשקעות הנושאות תשואה קבועה אינן מגלות יציבות. להערכתנו, בקרב השחקניות הגדולות בתחום הקבוצה מייצגת נתח שוק של כ-11% בהכנסות מאקוויטי, אך רק כ-4% בהכנסה קבועה.

שיעורי הרווח הגולמי ירדו ל-111 נקודות בסיס לעומת 118 ברבעון הראשון, ואנו צופים שהדבר יישמר לאורך 2011, בהתחשב בחששות המאקרו. על אף שאנו אוהבים את תזרים המזומנים ואפשרויות הצמיחה בטווח הארוך, אנו צופים שיפור מחזורי קטן מאוד בשנה הקרובה.

הקבוצה נסחרת במכפיל ערך נכסי נקי מוחשי (TNAV) של 1.5, יקר משל בנק UBS העומד על 1.2. בשל התוצאות החלשות לרבעון השני, אנו מפחיתים את תחזית הרווח הנקי למניה ב-2011 בשיעור של 9% (ל-3.57 פרנק שוויצרי), וממליצים על קרדיט ב"תשואת שוק" ובמחיר יעד של 38 פרנק שוויצרי, הגבוה עדיין מהמחיר הנוכחי ב-58%.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מורגן סטנלי