מנכ"ל S&P: "סיכוי של 1 ל-3 להורדת דירוג נוספת לארה"ב"

ג'ון צ'מברס: "אם מצבה הכלכלי של ארה"ב ימשיך להידרדר או שלא יהיה שיפור ביחסים בין הרפובליקנים לדמוקרטים, זה יכול להוביל להורדת דירוג נוספת"

לאחר שסוכנות הדירוג S&P הפתיעה את המשקיעים מסביב לעולם כשהודיעה על הורדת הדירוג המושלם של ארה"ב (AAA) ל-AA+, מנכ"ל החברה, ג'ון צ'מברס, אמר היום (א') כי קיים סיכוי של 1 ל-3 להורדת דירוג נוספת לארה"ב.

"יש לנו תחזית שלילית לכלכת ארה"ב לתקופה של חצי שנה עד 24 חודשים", אמר צ'מברס. "אם מצבה הכלכלי של ארה"ב ימשיך להידרדר או שלא יהיה שיפור ביחסים בין הרפובליקנים לדמוקרטים, זה עלול להוביל להורדת דירוג נוספת".

עוד הוסיף צ'מברס כי לארה"ב ייקח זמן עד שתשקם את מצבה ותוכל לשוב לקבל את הדירוג הגבוה ביותר של הסוכנות. "בארה"ב צריכים לייצב את החוב לעומת התמ"ג, וזה יידרוש יותר מהמחוקקים בוושינגטון לעומת מה שראינו עד עכשיו", אמר צ'מברס.

הורדת הדירוג מגיעה שבוע לאחר שהקונגרס אישר להעלות את תקרת החוב של ארה"ב ב-2.4 טריליון דולר במהלך 10 השנים הבאות. ב-S&P היו מעדיפים לראות קיצוצים של 4 טריליון דולר, כך שההסכם בין הדמוקרטים והרפובליקנים לא מספק אותם.

"הורדת הדירוג משקפת את הערכתנו כי הקיצוצים עליהם הוסכם בקונגרס לא יספיקו כדי לייצב את הגירעון בטווח הבינוני", נכתב בסקירת S&P. נזכיר כי גם סוכנות הדירוג מודי'ס ופיץ' הזהירו לאחרונה מפני הורדות דירוג האשראי של ארה"ב.