נקודת אור בשווקים: יציבות באג"ח הממשלתיות בארה"ב

בניגוד לחששות מפני נפילות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נוכח הורדת הדירוג לארה"ב, השוק דווקא שומר על יציבות ואף מתחזק

התרחיש הנורא מכל בשווקים עדיין לא התרחש: יציבות נרשמת היום (ב') בשוק אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב חרף הורדת הדירוג על ידי S&P. אנליסטים מסבירים כי הביקושים החזקים לאגרות החוב האמריקניות נובעים מקריאת פורום מדינות ה-G7 לייצב את השווקים, וכן על רקע חשש מהאטה כלכלית גלובלית אשר מניע את המשקיעים לרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקניות.

יותר מכל, הדבר מצביע על כך שהמשקיעים לא ממהרים למכור את האג"ח האמריקניות ועדיין רואים בהן נכס בטוח. זאת, בניגוד לחששות שצצו בעקבות הורדת הדירוג לארה"ב ע"י S&P, לפיהם בנקים מרכזיים ומשקיעים בכל העולם ימכרו את האג"ח האמריקניות, התשואה תעלה וארה"ב תיאלץ לשלם יותר עבור האג"ח שהיא מנפיקה כדי לגייס הון.

התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים נסחרת היום סביב 2.58%, לעומת 2.56% בסגירת המסחר ביום שישי בוול סטריט, לפני ההודעה על הורדת הדירוג. יתרה מזאת - התשואה על אגרות החוב הממשלתיות לטווחים קצרים יותר אפילו יורדת, כאשר תשואת האג"ח לשנתיים נעה סביב 0.27% לעומת 0.29% ביום שישי.

אנליסטים מהבנקים סוסייטה ז'נרל וברקליס מסרו היום לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי הירידה בתשואות האג"ח משקפת תמחור של המסר המרגיע שהעבירו מדינות ה-G7, אשר קראו לייצוב השווקים, וכמו כן חלק מהסוחרים סבורים כי הפדרל ריזרב ישיק בקרוב תוכנית תמרוץ שלישית (QE3) הכוללת רכישות אג"ח.