בנק אוף אמריקה: דירוג ארה"ב עשוי לרדת שוב בנובמבר

ההערכה המדוברת עלתה אתמול במהלך שיחה של כלכלני הבנק עם לקוחותיהם ■ כלכלן מהבנק: "ספק אם התוכנית הכלכלית שהוצגה על ידי אובמה תצליח להפחית הגירעון"

חברת דירוג האשראי S&P עלולה להוריד שוב את דירוג האשראי של ארה"ב כבר בחודש נובמבר, כך עולה משיחת חירום שהתקיימה אתמול (א') בערב, בין כלכלני בנק אוף אמריקה ללקוחות בנק. "אנחנו מצפים להורדות נוספות בדירוג", אמר הכלכלן אית'ן האריס (Ethan Harris) במהלך השיחה.

"אנחנו בספק אם התוכנית הכלכלית שהוצגה תצליח להפחית הגירעון, מה שיוביל להורדה נוספת בדירוג לרמה של 'AA' כבר בנובמבר או בדצמבר", אמר האריס. הוא המשיך וטען שארה"ב הייתה יכולה להימנע מהורדת הדירוג, אילו הייתה עומדת בתנאים שהציגה S&P שכוללים הורדת הגירעון התקציבי ב-4 טריליון דולר והצגת "תקציב שפוי" לדבריו, במקום קיצוץ של כ-2.1 טריליון דולר בלבד.

נזכיר כי הפדרל ריזרב אמור לפרסם ביום ג' הקרוב את החלטת הריבית לחודש אוגוסט, כאשר צפוי כי יו"ר ה'פד' בן ברננקי יתייחס גם להאטה הנוכחית בכלכלה האמריקנית, גם כמו להורדת דירוג האשראי של ארה"ב. כמו כן, גוברות ההערכות בשוק כי ברננקי עשוי להכריז על השקה של תוכנית הרחבה כמותית נוספת, לאחר סיומה של תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה (QE2) אשר הגיעה לסיומה ב-30 ביוני השנה.

"לדעתי לפדרל ריזרב אין הרבה דרכים להתמודד עם המצב כרגע", אמר האריס, שהוסיף כי הוא מעריך שהסיכוי למיתון נוסף במהלך השנה הקרובה עומד על 1 ל-3.

דברים של האריס נאמרים השבוע, לאחר שביום ו' האחרון חתכה חברת דירוג האשראי S&P את דירוג האשראי של ארצות הברית, בפעם הראשונה בתולדותיה לרמה של "AA+" מרמה קודמת של "AAA" עם תחזית שלילית.