רוביני: "צפוי מיתון חמור; עיתוי החלטת S&P היה מוטעה"

הכלכלן נוריאל רוביני: "הורדת הדירוג המוטעית על הורדת הדירוג של ארה"ב רק מעלה את הסיכויים לתחתית כפולה ואף להרחבת הגירעון התקציבי"

הכלכלן נוריאל רוביני שצפה את המשבר של 2008 והמכונה "נביא הזעם", צופה היום (ב') מיתון חמור בארה"ב ובכלכלות נוספות בעולם. "נתוני המאקרו של ארה"ב מראים על נסיגה, יש האטה ביצירת מקומות עבודה חדשים, חלה האטה בצריכה ובייצור, שוק הדיור עדיין לא מתאושש ואמון הצרכנים יורד ועלול עוד ליפול יותר בעתיד", כך מפרט רוביני את הסיבות לתחזית הקודרת.

רוביני מכנה את החלטת S&P על הורדת הדירוג כהחלטה מוטעית, "הורדת הדירוג המוטעית על הורדת הדירוג של ארה"ב רק מעלה את הסיכויים לתחתית כפולה ואף להרחבת הגירעון התקציבי", אמר.

"רמת האינפלציה הגבוהה תדכא את התקוות לתוכנית הקלה כמותית נוספת, רמת האינפלציה במערב היא הרבה מעל ליעדי האינפלציה שהוגדרו ע"י המערב", הוסיף רוביני.

"הורדת הדירוג לארה"ב רק תאיץ את הדרישות לקיצוצים בתקציב, ארה"ב צריכה להתמקד בקיצוצים משמעותיים בטווח הבינוני, לא קיצוץ מיידי שעלול להחמיר את רמת הגירעון", אמר.

בהתייחס להורדת הדירוג של ארה"ב גוברות הערכות כי הורדת הדירוג לא הייתה הכרחית: "הורדת הדירוג של ארה"ב ע"י Standard & Poor's היא אבסורד", כך אמר פרופסור לכלכלה ריצ'רד פורטס בריאיון ל-CNBC. "אין זה סביר כי ארה"ב תגיע לחדלות פירעון על רקע החוב שלה", העריך.