העבודה הראשונה שלי: רני צים היה קופאי, משה קסטיאל היה רפד

מנהלים בכירים נזכרים בעבודות הקיץ שלהם כילדים ■ עמותת חינוך לפסגות מארחת את שר החינוך ■ וגם: ממה מזהיר חיים כהן?

ימי הקיץ החמים מהווים הזדמנות לרבים להיזכר בעבודות הקיץ - אותן עבודות ראשונות שייצרו את השכר הראשון. חזרנו עם מספר אנשי עסקים בולטים לזיכרונות עבודות הקיץ הראשונות שלהם: משה קסטיאל, מעצב ומבעלי בית העיצוב קסטיאל, עבד כילד בחופש הגדול במרפדיה ובנגריה של אביו כשוליה מתלמד, ובשעות אחר הצהרים הצטרף אליו למפגשים עם לקוחות.

משה קסטיאל / צילום: יוסי כהן
 משה קסטיאל / צילום: יוסי כהן

משה קסטיאל

כשילדיו היו צעירים גם הם עבדו בעסק במהלך החופש הגדול, וכיום גם נכדיו מגיעים לעבוד. אורי אבל, מנכ"ל קניון רמת-אביב, עבד כגנן בבית פרטי עבור זוג שכנים מבוגרים שהיו נוסעים לקיץ להולנד לביקור משפחתי, והיה אחראי על תחזוקת הבית והפרדס הקטן מאחורי ביתם.

אורי אבל / צילום: תמר מצפי
 אורי אבל / צילום: תמר מצפי

אורי אבל

רני צים, בעלי רשת המזון "כמעט חינם", בילה כבר מגיל 8 שעות רבות במכולת של אביו עזרא. בכל חופשה היה מגיע לעזור בעסק המשפחתי, ומילא את כל התפקידים האפשריים: סדרן, נער משלוחים, קופאי ועוד, וכך נחשף לעולם הקמעונאות והמזון. שלושת ילדיו עדיין קטנים, אך אין לו ספק שכאשר יגדלו, יבקש מהם לבוא לעזור בעסק המשפחתי, כדי שירכשו מוסר עבודה מגיל צעיר.

יואב גאון / צילום: עינת לברון
 יואב גאון / צילום: עינת לברון

יואב גאון

יואב גאון, מנכ"ל אימג'ינריום ישראל וסמנכ"ל פיתוח עסקי בגאון אחזקות, נזכר כי בתור ילד תמיד עבד בחופשים משום שבבית בו גדל בשביל כבוד צריך היה לעבוד ובטח בשביל דמי כיס. בכל חופש גדול עבד במקצוע הצבעות כשוליה וכך למד את עקרונות ה"עשה זאת בעצמך". ילדיו, נועה ואסף בני ה-10 וה-7, נהנים לעבוד בקופה, בעיטוף מתנות ובמתן שירות ללקוחות. יעקב הלפרין, בעלים ומנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין, תמיד עבד בעבודות שאביו היה מאפשר לו, באותו עיסוק שהיה לו באותו עת, אם זה היה בעסק של רחיצת המכוניות, או הזמנת מודעות לעיתונים. גם ילדיו עובדים בעסקיו.

סער דורש תיקון

אתמול (א') נחנך בלוד המרכז החדש של עמותת "חינוך לפסגות", המסייעת לילדים בעלי פוטנציאל משכונות מצוקה לממש את יכולותיהם. התכנסו וחנכו: שר החינוך גדעון סער, יו"ר עמותת "חינוך לפסגות" ד"ר שולה רקנאטי, מנכ"ל עמותת "חינוך לפסגות" ד"ר שמוליק וייס, יו"ר הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין, ראש עיריית לוד מאיר ניצן, מנהלת אגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך שלומית רחמל, מנהלת מחוז מרכז של משרד החינוך סולי נתן ומנהלת בית-הספר המארח איריס ברדה.

הרב יחיאל אקשטיין, שולה רקנאטי, חניכת המרכז החדש של
 הרב יחיאל אקשטיין, שולה רקנאטי, חניכת המרכז החדש של

הרב יחיאל אקשטיין ושולה רקנאטי

סער הגיע מלווה במאבטח שהיה במשך השנים שלפני עבודתו הנוכחית מדריך במרכזי "חינוך לפסגות" ועזר לילדי העמותה. רקאנטי התרגשה לפגוש את המדריך לשעבר. ברוח הימים ציין סער כי זוהי שעת אמת ואסור לאכזב את הדור הצעיר בישראל. לדבריו, אסור שהצעירים יאבדו אמון בעתיד המדינה ובעתידם במדינה - ויש לעשות תיקון חברתי כלכלי וכיוון התיקון צריך להיות ברור - צמצום הפערים בחברה הישראלית.

כצמן מלווה

חברת גזית גלוב מלווה את עמותת "גדולים מהחיים" במשך שנים ולא רק בתרומה כספית אלא גם בליווי אישי של הילדים ובפעילות התנדבותית. ד"ר שולמית כצמן, רעייתו של בעל הבית, חיים כצמן, הגיעה בשבוע שעבר עם עובדי החברה למחנה הקיץ המיוחד של העמותה לפעילות התנדבותית עם הילדים חולי הסרטן. ד"ר כצמן ליוותה את הילדים לאורך השבוע ואף הגיעה למופע הסיום של מחנה הקיץ, שם צפתה בקטעי הריקוד, השירה וסרטוני הווידאו שהכינו החניכים במהלך שבוע המחנה. בטקס הסיום המרגש הודה ליאור שמואלי, מנכ"ל עמותת "גדולים מהחיים" למתנדבים ולנוכחים בהם: ראש מועצת זיכרון יעקב אלי אבוטבול, איש העסקים עודד תורג'מן ויו"רית חבר הנאמנים של העמותה דליה שטנצלר.

קוראים ותורמים

פירמת רואי החשבון והייעוץ Deloitte-בריטמן-אלמגור-זהר חנכה בימים אלה ספריית ספרי יד שנייה במשרדי הפירמה. על תחזוקת הספרייה וניהולה יופקדו נפגעי נפש המועסקים בפרויקט "סיפור חוזר" של עמותת "שכולו טוב". העמותה מפעילה יוזמות חברתיות חדשניות בתחומי התעסוקה והפנאי במטרה ליצור מסגרת תעסוקתית לנפגעי נפש.

מה הסטטוס

Hayim Cohen מציין כי אסיה נפתחה הבוקר בירידות שערים חדות. זה הזמן להפליג לחוף מבטחים, לחזק את הקשרים וההגנות, לנהל את הסיכונים ולהמתין לשוך הסערה. אל תגידו "אנחנו רחוקים, ועלינו זה לא ישפיע".