גולדמן זאקס: "צפו לתוכנית הקלה כמותית נוספת בארה"ב"

בגולדמן זאקס מעריכים: הפדרל ריזרב יכריז על תוכנית רכישות נוספת, במסע"ת לאחר הודעת הריבית מחר ■ בגולדמן גם מורידים את תחזית הצמיחה השנתית של ארה"ב ל-1.7%

ג'ן הצ'יוס (Jan Hatzius), כלכלן בכיר בגולדמן זאקס מעריך היום (ב') כי הפדרל ריזרב יכריז בקרוב על תוכנית הקלה כמותית נוספת (QE3), לאחר שב-30 ביוני הגיעה לסיומה תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה (QE2).

"אנו מורידים את התחזיות שלנו לצמיחה בארה"ב, ומצפים שהתמ"ג יצמח רק ב-2% עד סוף 2012. התחזית שלנו לצמיחה בתמ"ג השנתי הממוצע ירדה ל-1.7% בשנת 2011 (מ-1.8% בתחזית קודמת) ול-2.1% בשנת 2012 (מ-3.0%). בקצב הזה התמ"ג מעט מתחת לפוטנציאל של המשק האמריקני. כמו כן, אנו צופים כי שיעור האבטלה יגיע ל-9.25% עד סוף שנת 2012, מעט מעל לרמה הנוכחית", נכתב בסקירה.

הצ'יוס מוסיף כי "גם התחזית החדשה שלנו נתונה בסיכון משמעותי. כעת אנו רואים סיכון של אחד ל-3 שהמיתון מתחדש. ישנם מספר גורמים המאותתים על כך ובהם החרפת המשבר הפיננסי באירופה ובמיוחד כישלון קובעי המדיניות הפיננסית באירופה להגיב כראוי, דבר שעלול להוביל לגלישת החוב למדינות נוספות ביבשת - ומשם להרע גם את התחזית הכלכלית ברחבי העולם".

הפדרל ריזרב אמור לפרסם מחר (ג') את החלטת הריבית לחודש אוגוסט, כאשר צפוי כי יו"ר ה'פד' בן ברננקי יתייחס גם להאטה הנוכחית בכלכלה האמריקנית, כמו גם להורדת דירוג האשראי של ארה"ב. בתוך כך וברקע סקירתו של הצ'יוס, נזכיר כי באחרונה גברו ההערכות כי ברננקי אף יכריז מחר על תוכנית הרחבה כמותית נוספת, במטרה להקל על השווקים.