עדי טלמור, קריין ועורך החדשות בגלי צה"ל, נפטר בגיל 58

טלמור שם קץ לחייו לאחר מאבק במחלת הסרטן ■ במכתב הפרידה שהשאיר כתב: "58 שנים התנהלו חיי בנעימים ועל מי מנוחות, עד שכאבים עזים בצלע החזה אותתו: לא נישלם אך תם"

קריין ועורך החדשות בגלי צה"ל, עדי טלמור, שם קץ לחייו ביום שישי האחרון לאחר מאבק במחלת הסרטן. לבקשתו של עדי, בן 58 במותו, גופתו נשרפה, ואפרו ניטמן בשוויץ, שם בחר לסיים את חייו.

טלמור בחר לסיים את חייו בסיוע אנשי ארגון "דיגניטאס" השוויצרי, המסייעים לחולים חשוכי-מרפא לסיים את חייהם ללא סבל וייסורים. זאת לאחר שהתברר לו לפני מספר חודשים כי הוא חלה בסרטן ריאות מפושט, שאינו בר-ריפוי.

במכתב הפרידה שהשאיר כתב טלמור: "58 שנים התנהלו חיי בנעימים ועל מי מנוחות, עד שכאבים עזים בצלע החזה אותתו: לא נישלם אך תם. טחנות הבריאות טחנו מהר והכריעו את הדין - סרטן קטלני מפושט בריאה הימנית. רק עוד כמה חודשי חיים. נקודה.

"מה לי כי אלין: נהניתי כמעט מכל רגע בחיי הלא קצרים, ואני מודה לכל מי שהרעיפו עליי חיבה ואהבה, והיו לא מעט כאלה, כמו הרבים סביבי שחיבבתי ואהבתי עד מאוד. תודה לכם על הכול".

דרכו של טלמור לגלי צה"ל הייתה שונה מדרכם של רבים בתחנה. לאחר שלא הצליח להתקבל לתחנה בגיל 18, עת התגייס לצה"ל, הופנה טלמור לשירות בחיל האוויר. רק לאחר 9 שנים, בגיל 27, החל לעבוד בגלי צה"ל כאזרח עובד צה"ל. בין היתר התפרסם בין השנים 1982 ל-1992 כקריין של תוכנית האקטואליה היומית של ערוץ 1, "ערב חדש".

מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, מסר היום: "תדהמה וצער אחזו בכל אנשי גלי צה"ל כאשר נודע להם על המקרה המצער. עדי הסתיר את דבר מחלתו עד הרגע האחרון, ובגלי צה"ל כולנו המומים ונדהמים".

עדי טלמור עבד בגלי צה"ל 33 שנים, ובמהלכן הפך לאחד הסמלים היותר מוכרים של התחנה כעורך ומגיש חדשות בעל אופי וצבע מאוד מיוחדים, איש יסודי ודקדקן.